Schandalig hoe BN'ers met buitenlanders omgaan!

Door Kain_niaK op vrijdag 29 november 2013 08:00 - Reacties (38)
Categorie: Controversieel, Views: 6.522

Dit kan toch niet?

Volgende: Aloysius maakt nog steeds lekkere muziek! 12-'13 Aloysius maakt nog steeds lekkere muziek!
Volgende: WTF zijn Bitcoins??? 11-'13 WTF zijn Bitcoins???

Reacties


Door Tweakers user DaFreakhead, vrijdag 29 november 2013 08:50

Dat is nu satire. En bijzonder mooi gedaan moet ik zeggen. Vooral het ten gehore gebrachte chanson kan mij bekoren.

Door Tweakers user mkool89, vrijdag 29 november 2013 08:55

Prachtig hoe hij de draak steekt met de huidige controverse en idioten als Gordon.

Door Tweakers user GoT, vrijdag 29 november 2013 09:06

Er is een verschil: Hij is cabaretier, Gordon is dat niet.
Gordon is een jurylid bij een professionele talentenjacht programma en hoort zich dan ook als een professional te gedragen.

Door Tweakers user Macchillie, vrijdag 29 november 2013 09:10

Weet je wat ik niet snap: Nederland is zo heerlijk tolerant zeggen ze.. Helaas merk ik daar nu niet veel meer van!

Helaas is er altijd een percentage zogenoemde 'zeikerds'. Dat is wetenschappelijk vast vast gelegd (in mijn vakgebied is Fanger een oude bekende).
En zoals met alle onderwerpen, de kleine groep 'zeikerds' worden altijd met een mega-loep (vergrootglas) bekeken. En de kleine groep 'zeikerds' verzieken de lol van de grotere groep 'niet-zeikerds'.

Neem als voorbeeld voetbal: Een gezellig uitje met de familie (of vader-kind uitje). Helaas is er een kleine groep 'voetbalsupporters' (die term verdienen de zogenaamde hooligans echt niet!), die de sfeer in (en buiten) een stadion ernstig verzieken... Jammer weer..

Neem als ander voorbeeld Sinterklaas en zijn zwarte (nee niet gekleurd!) kompanen. Het is al jaaaaaaren lang een fenomeen in november/december. Sinterklaas met zijn hulpjes de Zwarte Pieten. Die in de loop van de jaren zwart zijn geworden door de roet in de schoorstenen. Niks geks aan toch? (Behalve dat de kerstman met z'n volslanke figuur dan weer spotless uit de schoorsteen komt.. In z'n eentje.. De hele wereld.. Naja, punt over de Pieten is gemaakt.)
Blijkbaar wel, want er is een kleine groep 'zeikerds' die het idee van 'kinderfeest' nooit hebben begrepen (of nooit een sint-presentje hebben gehad), en roepen dat het discriminatie is. Een vorm van slavernij 'terugbrengen'.. Laatste keer dat ik een Piet-b.d. sprak (b.d.: buiten dienst), was hij laaiend enthousiast dat hij zich weer aangemeld had om de goede oude Sint te helpen. Wat nou slavernij??!!

Het meest recente voorbeeld: Gordon met z'n Chinese afhaalnummertje. Als je de grappen van Gordon niet kan waarderen, kijk dan vooral NIET naar de programma's waar hij in zit.
Persoonlijk kijk ik niet naar Gordon omdat ik hem niet kan uitstaan. Dat is mijn mening, en ik besteed die tijd liever aan andere programma's/bezigheden. Maar dat zegt niet dat ik niet kan lachen om sommige geintjes die hij maakt. Ik vond z'n afhaalnummer-opmerking echt wel grappig. Maar om er nou een klacht over in te dienen??
Het is weer de kleine groep 'zeikerds' welke het verziekt voor de andere groep.


Even een kanttekening: de groep 'zeikerds' kan natuurlijk variëren van samenstelling en exacte aantallen. Ieder zijn meug. De groep is altijd relatief klein t.o.v. de mensen die het wel leuk vindt of kan waarderen.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 09:12]


Door Tweakers user anti-rsca, vrijdag 29 november 2013 09:13

Is onze maatschappij nu zover geëvolueerd dat we op den duur met niets meer mogen lachen? Sjeezes jonges, het leven is al triest genoeg, nu gaat de politiek onze lach nu ook nog wegnemen.

Door Tweakers user vanaalten, vrijdag 29 november 2013 09:19

"Schandalig hoe BN'ers met buitenlanders omgaan"...
BN'ers, meervoud?! Het is er 1, voor zover ik weet. Schandalig hoe tweakbloggers generaliseren! ;)

Door Tweakers user MicGlou, vrijdag 29 november 2013 10:50

vanaalten schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:19:
"Schandalig hoe BN'ers met buitenlanders omgaan"...
BN'ers, meervoud?! Het is er 1, voor zover ik weet. Schandalig hoe tweakbloggers generaliseren! ;)
Ehh... Hans Teeuwen in het filmpje? Das alweer twee... ;) Schandalig hoe kort door de bocht tweakbloglezers en reaguurders gaan! ;)

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 29 november 2013 11:04

Ik vind het gewoon niet kunnen, het is kwetsend naar een hele bevolkingsgroep toe. Niet elke Chinees snapt satire.

Door Tweakers user MicGlou, vrijdag 29 november 2013 11:18

Kain_niaK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:04:
Ik vind het gewoon niet kunnen, het is kwetsend naar een hele bevolkingsgroep toe. Niet elke Chinees snapt satire.
Wat vind jij dan precies niet kunnen uit dit filmpje? Tis juist een voor Teeuwen een erg typerend stukje, helemaal nog even die chanson aan het einde... dus precies wat je kan verwachten als je naar Teeuwen kijkt. Hij is zelfs opvallend dat hij niet zo grof is als normaal... hij heeft dus al wat ingebonden wat dat betreft.

Dat niet elke Chinees satire begrijpt prima... maar als dat de onderbouwing is dan moet satire maar helemaal verdwijnen? Leedvermaak ook gelijk maar verbieden?

Dat is nou juist wat satire is... het is geen satire als het niemand wat doet. En in dit geval is het nog een dubbele ook, want de satire gaat twee kanten op. Buiten dat, iedereen staat nu te steigeren om een enkele chinees die niet meer dan een zeer makkelijke en flauwe grap naar zijn hoofd krijgt... de satire in Nederland gaat normaal veel verder en dieper wat betreft andere mede Nederlanders en daar wordt niet zo'n heisa over gemaakt. Dit is gewoon een ZWAAAAAR overtrokken ding... puur omdat er een 'prominente' blogger op Reddit het filmpje had gezien en het daarin helemaal uit het verband is getrokken. Dhr Gordon is geen racist maar een hele domme grappenmaker... meer niet.

Door Tweakers user anti-rsca, vrijdag 29 november 2013 11:46

Ik snap ook veel gebruiken van de Chinezen, Moslims, zwarten of Eskimo's niet, moet ik er daarom een fuss van maken en gaan verbieden?

De meeste van ons westerlingen snappen wanneer iemand een grapje vertelt, het is dan ook niet kwaad bedoeld en puur voor entertainment van zichzelf of van anderen. Indien het in die optiek gebeurd, mag in mijn ogen een voorzitten van het Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding een grap maken over Marokkanen of Walen. Sjeezes, het is een GRAP, daarmee moet je LACHEN en niet over zagen, de maatschappij is al serieus genoeg.

Door Tweakers user GoT, vrijdag 29 november 2013 11:51

Het gaat er niet om of je gebruiken van andere culturen snapt of niet.
Er zijn zoveel culturen op deze wereld er is niemand die alle culturen kent.
Het gaat erom dat je het niet belachelijk moet maken, juist omdat je het niet snapt.

Door Tweakers user BillsGate, vrijdag 29 november 2013 12:11

Vreemd dat als het over Chinezen gaat iedereen in de bres springt, maar dat een Belgenmop wel gewoon moet kunnen. Just saying

Door Tweakers user analog_, vrijdag 29 november 2013 12:15

BillsGate schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:11:
Vreemd dat als het over Chinezen gaat iedereen in de bres springt, maar dat een Belgenmop wel gewoon moet kunnen. Just saying
Maak je geen zorgen, Ketel ziet zwart, België is deze week via de krant erachter gekomen dat ze mogelijk toch wel een beetje veel moeite met allochtonen hebben, 40% ofzo was het.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 12:17]


Door Tweakers user Crasheeee, vrijdag 29 november 2013 13:42

Waar maken we ons druk om... Niets aan de hand mensen.. Gewoon doorlopen.

Door Tweakers user jorrit91, vrijdag 29 november 2013 14:18

Pfff. De discussie woedt weer lekker op zo. Eerst dat geneuzel met Gordon, wat gewoon een grap is. En ik vind het in de situatie waarin deze meneer zich bevond (voor een groot publiek, moederziel alleen op het podium) niet een erg goed geplaatste grap, daar werd de auditie niet bepaald eenvoudiger van, maar de grap op zich was toch prima? Het is eigenlijk een vergelijkbare opmerking als wanneer er een boer het podium op zou stappen en Gordon zou vragen of ie de klompendans ging doen, het is gewoon kenmerken van een bepaalde subcultuur overdreven aandikken. Dat de hele wereld daar direct het label 'discriminatie' aan moet hangen vind ik vreselijk betuttelend en overdreven. Hou toch op met die onzin, verschillen zijn er, en als je ze accepteert kan je er ook grappen over maken. Bah.

Door Tweakers user ApexAlpha, vrijdag 29 november 2013 14:49

Wat een onzin dit. 99% van de chinezen die dit gezien hebben, waaronder degene die ik ken, halen net als andere groepen (homo's, christenen etc.) hun schouders op als iemand een (kut)grap maakt en gaan gewoon verder met hun leven.

Helaas worden, net als bij de zwarte piet discussie altijd die 1% mensen die wel beledigd zijn opgetrommeld om te vertellen hoe zwaar zij hier onder te leven hebben. En het ergste is dat deze 1% ook nog eens doet alsof ze de gehele bevolkingsgroep vertegenwoordigen.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 14:49]


Door Tweakers user harlekein, vrijdag 29 november 2013 15:08

Macchillie schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:10:
Helaas is er altijd een percentage zogenoemde 'zeikerds'. Dat is wetenschappelijk vast vast gelegd (in mijn vakgebied is Fanger een oude bekende).
En zoals met alle onderwerpen, de kleine groep 'zeikerds' worden altijd met een mega-loep (vergrootglas) bekeken. En de kleine groep 'zeikerds' verzieken de lol van de grotere groep 'niet-zeikerds'.
Lees je eigen post nog eens na. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad en als je de wereld anders zou willen zien kun je zelf leven naar hoe je dat zou willen zien.

Door KnetterKim, vrijdag 29 november 2013 16:28

Ehm. Kain_niaK, zelf nog iets te zeggen?

Door Tweakers user GoT, vrijdag 29 november 2013 16:36

ApexAlpha schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:49:
Wat een onzin dit. 99% van de chinezen die dit gezien hebben, waaronder degene die ik ken, halen net als andere groepen (homo's, christenen etc.) hun schouders op als iemand een (kut)grap maakt en gaan gewoon verder met hun leven.

Helaas worden, net als bij de zwarte piet discussie altijd die 1% mensen die wel beledigd zijn opgetrommeld om te vertellen hoe zwaar zij hier onder te leven hebben. En het ergste is dat deze 1% ook nog eens doet alsof ze de gehele bevolkingsgroep vertegenwoordigen.
Ze doen niks, omdat ze toch wel weten dat er niks aan gedaan wordt, zonde van hun tijd.
En dat klopt ook.
Nu is er iets gebeurd wordt er een discussie gevoerd en kijk eens naar je eigen reactie, de reacties boven je, maar ook hoe RTL er zelf mee omgaat.
Denk je dat er ook maar iets aan gedaan wordt ?

@Kain_niaK: prima om dit aan te kaarten, maar verpil geen tijd en moeite.
Je doet er toch niks aan en niemand die erom geeft, dat kan je ook al aan de reacties afleiden
Tenzij Nederland zelf het onderwerp (vb: zwarte piet) wordt, moet je eens opletten hoeveel Nederlanders er dan van hun stoel afkomt.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 16:36]


Door Tweakers user Vayra, vrijdag 29 november 2013 16:37

Het is toch wel een klein beetje frappant allemaal. We willen een multiculturele samenleving zijn waarin plek is voor een veelvoud aan meningen en geluiden, maar volgens mij vergeten de mensen die naar Nederland komen dat 'de Nederlander' een persoon is die doorgaans niet al te moeilijk denkt over zwarte humor, satire en sarcasme. Onze samenleving is doordrenkt van sarcasme en flauwe grappen over elkaar. Zelfs de (enorm slechte) humorprentjes in de gratis kranten zitten er vol mee.

Het klinkt een beetje xenofoob, maar ik vind toch echt dat mensen die hier komen wonen zichzelf een beetje beter mogen informeren over de manier waarop 'wij' gewend zijn met elkaar om te gaan. Als ik op vakantie ga naar Egypte dan pas ik me ook aan, ik ga niet lopen zeiken over 5 keer per dag een schreeuwende minaret naast mijn hotel bijvoorbeeld.

Dat verhaal over 'zwarte' Piet gaat eigenlijk nog veel verder, want Sinterklaas mag je met recht een Nederlandse traditie noemen. Hoeveel Nederlanders zie je in andere landen klagen over dingen als offerfeesten, en wat dacht je van een feest als Thanksgiving, dat wel de meest dubbele betekenis heeft van alle tradities ter wereld.

Mensen in hun waarde laten, dat werkt twee kanten op. En als immigrant vind ik een zekere bescheidenheid daarin zeer gepast. Je past je aan, aan het land waar je komt. Normaalste zaak van de wereld.

Het mooie van Nederland is dan weer, dat jij best mag vinden dat 'de Nederlander' een achterbakse, discriminerende Jan Lul is. Want daar kunnen juist die Nederlanders doorgaans heel goed tegen.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 16:40]


Door Tweakers user Bennnie, vrijdag 29 november 2013 17:22

Ik snap niet waarom er zo'n ophef rond Gordon is. Hij beledigd iedereen: ouderen, kinderen, z'n "vrienden", enz... En nu beledigt hij een buitenlander, en nu is het discriminatie? Kom op zeg...

Door Jan, vrijdag 29 november 2013 17:40

En wat vind je dan hiervan, is toch alweer zo'n 15 jaar oud:

http://www.youtube.com/watch?v=_OzboYJxmY0

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 29 november 2013 17:41

KnetterKim schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:28:
Ehm. Kain_niaK, zelf nog iets te zeggen?
Nee man, maar mijn mattie Kim heeft deze weddenschap wel gewonnen. Blijkbaar is niks grappiger voor Aziaten als blanke mensen die zich druk maken over vermeend racisme en misplaatste grappen. Maar pas in de discussie komt het echte racisme naar boven. Wie is er fout? Ik en de media om jullie allemaal weer lekker op te stoken. Hoe meer je over onzinnig entertainment bericht van grove BN'ers die lelijke dingen zeggen om aandacht te krijgen hoe meer de echte racisten zich nu onschendbaar voelen want nu kunnen ze zich achter : het is naar een grapje schuilen. Niet gordon is fout maar zijn publiek en de media die van een mug een olifant maakt. Of het nu een Chinees of een Belg was, gordon toonde geen respect. Maar niettemin komen er in Nederland steeds neer racistische gevoelens naar boven. Wij zij denken. Zo moeilijk om niet in die valkuil te vallen. Ondertussen is er ergens een zwarte jongen die wel iets beters te doen heeft dan domme tv te kijken of zinloos nieuws te lezen op het internet. En die straks op straat door iemand word na geschreeuwd : dus jullie kunnen niet tegen een grapje hey!

Door KnetterKim, vrijdag 29 november 2013 18:15

Ach jah, gelukkig houdt god van iedereen he?

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 29 november 2013 18:31

Houdt God van een schepsel dat andere schepsels waarvan God houdt pijn doet en beschadigt? In dat geval kun je net zo goed zeggen: deze steen houdt van iedereen. Trouwens net pas gezien dat jou Nick Kim is. Da's toeval. Ik heb een koreanse vriend die Kim heet. Derde generatie Koreaan in België.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 18:34]


Door Tweakers user GoT, vrijdag 29 november 2013 18:34

Exactly, dit wordt nu een vrijbrief om racistische opmerkingen te gaan maken.

Sommige landen wordt het wel serieus genomen en zijn er ook consequenties aan verbonden.
http://www.youtube.com/watch?v=9uvJzr0zZvk
Andere landen hebben er lak aan en doen alsof hun neus bloedt, tenzij je opmerkingen maakt over hun eigen cultuur.

Door Tweakers user SomerenV, vrijdag 29 november 2013 18:53

Kain_niaK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:41:
[...]

Nee man, maar mijn mattie Kim heeft deze weddenschap wel gewonnen. Blijkbaar is niks grappiger voor Aziaten als blanke mensen die zich druk maken over vermeend racisme en misplaatste grappen. Maar pas in de discussie komt het echte racisme naar boven. Wie is er fout? Ik en de media om jullie allemaal weer lekker op te stoken. Hoe meer je over onzinnig entertainment bericht van grove BN'ers die lelijke dingen zeggen om aandacht te krijgen hoe meer de echte racisten zich nu onschendbaar voelen want nu kunnen ze zich achter : het is naar een grapje schuilen. Niet gordon is fout maar zijn publiek en de media die van een mug een olifant maakt. Of het nu een Chinees of een Belg was, gordon toonde geen respect. Maar niettemin komen er in Nederland steeds neer racistische gevoelens naar boven. Wij zij denken. Zo moeilijk om niet in die valkuil te vallen. Ondertussen is er ergens een zwarte jongen die wel iets beters te doen heeft dan domme tv te kijken of zinloos nieuws te lezen op het internet. En die straks op straat door iemand word na geschreeuwd : dus jullie kunnen niet tegen een grapje hey!
Dus jij zegt nu eigenlijk dat niet Gordon fout, of de media, maar de mensen die er op reageren? En wat heeft een zwarte jongen op straat hiermee te maken? (tip: lees je tekst even door want ik mis een rode draad)

Anyways, Gordon is in mijn ogen niet meer dan een ordinaire relnicht zonder humor die zo'n beetje alles doet om aandacht te krijgen. Dat hij die grapjes maakte kan ik me niet druk om maken en ik heb er ook een gruwelijke hekel aan dat direct de hele wereld op z'n kop staat om wat barslechte grapjes. Meteen petities, reacties uit het buitenland, excuses worden gevraagd, etc. Beetje het Hart van SBS6-niveau: we pakken iets wat eigenlijk niet zo boeiend is en doen alsof het het beste ooit is, iets waar héél Nederland naar uitkijkt! Gewoon flink opblazen, want dat trekt aandacht in de wondere wereld van het nieuws.

Gewoon de dingen negeren waarvan je weet dat ze het niveau van een pinda hebben, dan is de wereld direct een stuk leuker. En met discussiëren is niks mis, bijvoorbeeld over of Gordon in zijn positie op de nationale televisie dergelijke grapjes mag maken, wetende dat hij daarmee iemand kan kwetsen.
GoT schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:34:
Exactly, dit wordt nu een vrijbrief om racistische opmerkingen te gaan maken.

Sommige landen wordt het wel serieus genomen en zijn er ook consequenties aan verbonden.
http://www.youtube.com/watch?v=9uvJzr0zZvk
Andere landen hebben er lak aan en doen alsof hun neus bloedt, tenzij je opmerkingen maakt over hun eigen cultuur.
Het woord neger is al helemaal scheef. Een neger mag een neger een neger noemen. Een neger mag een blanke een neger noemen (waarom hij dat zou willen mag Joost weten), maar als blanke mag je een neger niet een neger noemen. Sowieso is neger (evenals blanke of witte) een maf en plat woord dat ik niet zo snel zou gebruiken, maar dat politiek correcte gedoe in de VS gaat wel heel erg ver. Noem het beestje gewoon bij z'n naam als het moet in plaats van dat je 'the N-word' gebruikt. Rapnummers zitten vol met het word neger en als het past (in het nieuws, in een artikel of in een uitleg) dan moet het best te gebruiken zijn.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 18:57]


Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 29 november 2013 21:27

Dus jij zegt nu eigenlijk dat niet Gordon fout, of de media, maar de mensen die er op reageren? En wat heeft een zwarte jongen op straat hiermee te maken? (tip: lees je tekst even door want ik mis een rode draad)
Nee, alleen maar dat zoiets verwacht kan worden van Gordon en dat de media het niet moet opblazen. Als ik in de bar een supergrove neger mop vertel aan mijn vrienden. Zoiets van:
Hey herriner je die rellen in Londen nog vorig jaar?

Euh ja, was toen veel in het nieuws.

Awel, ik werkte toen voor een IT bedrijf in een buitenwijk van Londen, iets met high frequentie trading. Je weet wel, hoe lager de latency met de exchange computers. Hoe groter het voordeel van je traderbot is tov de andere bots.

Ok

Ik had daar een mooi penthouse en op een zeker avond, toen de rellen net begonnen waren zag ik een neger over straat lopen temidden van een heleboel mensen, niet ver van mijn penthouse vandaan.

Ok, ik snap niet waar je met dit verhaal naar toe wilt ...

Zal ik je uitleggen: Die neger droeg een grote plasma TV.

Ok ... en toen

Dus ik schreeuw naar de omstanders: Hey die is van mij!

en ...

Maar toen gerealiseerde ik me dat de mijne gewoon thuis was.

In de kelder.

Mijn schoenen aan het poetsen.
Stel dat ik zo'n mop vertel. Moeten alle kranten en media en twitter het daar dan over gaan hebben? Wat heeft Gordon dat ik niet heb? Ik durf te wedden dat ik meer verstand heb van mooie muziek, een betere smaak van grappen heb. EN SNAP DAT JE GEEN RACISTISCHE GRAPPEN MAAKT TEN KOSTE VAN IEMAND DIE VOOR JE STAAT MET EEN HEEL PUBLIEK ACHTER JE. DAT IS GEWOON SUPER GROF!


Dus ... als RTL of welke zender Gordon betaalt nu het goede wilt doen dan ontsla je zo iemand. Dat geeft een positief signaal af. Een grap hangt af van de context. Racistische grap privé met mensen die je kent? Goed. Racistische grap in publiek met je slachtoffer recht voor je? Slecht. Is niet exclusief racisme. Als ik daar had gestaan en Gordon wist van mijn verleden in de psychiatrie had ie misschien gezegt: Welke persoonlijkheid gaat er eigenlijk zingen? Jij hebt er toch drie? Dat heeft niks met racisme of slechte grappen te maken maar is gewoon onbeschoft, slechte smaak. Kortom, Gordon is a asshole. Maar blijkbaar is er vraag in onze samenleving om assholes een podium te geven. En als er vraag naar is, wie is de media dan om daar niet aan te voldoen?

Ik kan een prima eikel zijn, en ben het ook wel eens online. Maar al geven ze me een miljoen per jaar, ik ga niet op TV de klootzak uithangen alleen maar omdat dat entertainment bied. Die mensen van RTL zijn nu in de handen aan het wrijven want de volgende aflevering kijken er waarschijnlijk meer mensen naar Gordon in de hoop dat hij weer zoiets doet. En ik voorspel je dat dat exact is wat in de toekomst gaat gebeuren. Meer mensen kijken naar hem ... dan denk hij: Er is blijkbaar vraag naar mijn asshole gedrag en wie ben ik om daar niet aan te voldoen?

En dit soort krom denken is een probleem in onze samenleving. De zwarte piet discussie ligt daar dicht bij in de buurt. Als onze samenleving volwassen genoeg was dan zouden we zeggen: Ok, prima we veranderen zwarte piet in groene piet, klaar.

Zoals Hans Teeuwen ooit zei:
Maar Hans, dat zijn tradities, dat is cultuur .. .daar moet je respect voor hebben
Heb ik geen respect voor, vind het sukkels. Sorry

[Reactie gewijzigd op vrijdag 29 november 2013 21:35]


Door Tweakers user SomerenV, vrijdag 29 november 2013 22:42

Natuurlijk krijgen hufters met het niveau van lik-me-vestje een podium op de tv. Kijk naar de vele programma's waarin we lekker neer kunnen kijken op mensen die stommer zijn dan de rest. Blijkbaar houden we van dit soort gedrag op tv, anders waren programma's als Oh Oh Cherso, Jersey Shore, talentenshows en weet ik wat nog meer niet zo populair.

En natuurlijk hoeft niet iedereen het te weten als jij een grove negermop vertelt, maar jij bent dan ook niet bekend. Er zijn niet duizenden mensen die tegen jou op kijken.

Overigens heb ik een gruwelijke hekel aan de programma's op tv. Altijd maar sensatie, drama of leedvermaak, het liefst gepresenteerd door bekende Nederlanders die te over the top zijn en beter kunnen vertrekken. Ik noem een Gordon, Paay, Brard, Joling, 'Natas' Froger en nog meer van die types. Lekker leuk met z'n alle debiel doen want dat is goed voor de kijkcijfers, of lekker dramatisch doen want dat vindt de massa leuk. Maar hier heb ik eerder al eens over geschreven en wijkt nu een beetje veel af van de discussie.

Dus om een lang verhaal kort te maken: ben je met een serieus programma bezig dan ga je geen debiele grapjes maken over gevoelige onderwerpen. Ben je bezig met comedy of satire dan maakt het me he-le-maal niks uit wie er de lul is.

Door Tweakers user verleemen, vrijdag 29 november 2013 23:55

Ik vind dat weer totale onzin. Iedereen weet dat gordon nogal bekend staat om zijn vaak melige en flauwe vorm van humor. Als je Gordon in je panel neemt weet je gewoon wat je te verwachten staat. Gordon is wel degelijk een caberetier ook al staat dat niet als zodanig op zijn loonsopgave. Ik weet niet wat er wel staat maar het zal waarschijnlijk zoiets als entertainer zijn.

Als de gordon dat soort grappen als panel lid niet kan maken dan zou iemand als hans teeuwen in die functie dat ook niet mogen doen.

Hij was gewoon flauw en als dat al kwetsend bedoeld was dan puur om over de rug van een ander de lachers op zn hand krijgen. Maar zoals ik al zei, daar neem je een Gordon nou juist voor in dienst. Daar zit verder geen rasistischa achtergrond bij. Als er iemand uit edam had gestaan had ie de hele avond kaaskopgrappen zitten maken.

Door Tweakers user Secsytime, zaterdag 30 november 2013 03:31

Vriend, maak je niet zo druk. Leef, pluk de dag.

En alstublieft, ga eens neuken.. Want volgens mij ben je behoorlijk gefrustreerd als je je hier druk om kan maken.


Gordon, Hans Teeuwen.. Really? (': what a joke

Door Tweakers user Phylantroop, zaterdag 30 november 2013 11:30

Wat doet dit in godsnaam op mijn internet!

Door Tweakers user Kain_niaK, zaterdag 30 november 2013 16:35

Nee, nee. Ik heb het uit eigen naam geschreven, niet uit naam van god.
Mag ik misschien toestemming om nog eens iets op jou internet te zetten? Thx.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 november 2013 16:37]


Door Tweakers user Secsytime, zaterdag 30 november 2013 17:39

Je klinkt als een klein kind tbh, a spoiled little brat. (aka jankbek)

normale mensen, hebben een soort "filter" in hun hoofd.. daarmee filter je dit soort retarded shit, net als jouw retarded post.

Maarja om toch even de troll te feeden kon ik het niet laten ((:

[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 november 2013 17:40]


Door Tweakers user Kain_niaK, zaterdag 30 november 2013 18:19

Je kon het toch weer niet nalaten om te reageren hè.

Door Tweakers user Secsytime, zaterdag 30 november 2013 18:52

Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:19:
Je kon het toch weer niet nalaten om te reageren hè.
Dont know if trolling, or just stupid

Door Tweakers user Kain_niaK, zaterdag 30 november 2013 21:30

@ Secsytime
Kerel ... met je sexytime ....
quote: Kain_niaK
Schandalig hoe BN'ers met buitenlanders omgaan!
en
quote: Kain_niaK
Dit kan toch niet?
en
quote: Kain_niaK
Ik vind het gewoon niet kunnen, het is kwetsend naar een hele bevolkingsgroep toe. Niet elke Chinees snapt satire.
is toch wel een beetje een contradictie in tegenstelling met
quote: KnetterKim
Ehm. Kain_niaK, zelf nog iets te zeggen?
quote: Kain_niaK
Nee man, maar mijn mattie Kim heeft deze weddenschap wel gewonnen. Blijkbaar is niks grappiger voor Aziaten als blanke mensen die zich druk maken over vermeend racisme en misplaatste grappen. Maar pas in de discussie komt het echte racisme naar boven. Wie is er fout? Ik en de media om jullie allemaal weer lekker op te stoken. Hoe meer je over onzinnig entertainment bericht van grove BN'ers die lelijke dingen zeggen om aandacht te krijgen hoe meer de echte racisten zich nu onschendbaar voelen want nu kunnen ze zich achter : het is naar een grapje schuilen. Niet gordon is fout maar zijn publiek en de media die van een mug een olifant maakt. Of het nu een Chinees of een Belg was, gordon toonde geen respect. Maar niettemin komen er in Nederland steeds neer racistische gevoelens naar boven. Wij zij denken. Zo moeilijk om niet in die valkuil te vallen. Ondertussen is er ergens een zwarte jongen die wel iets beters te doen heeft dan domme tv te kijken of zinloos nieuws te lezen op het internet. En die straks op straat door iemand word na geschreeuwd : dus jullie kunnen niet tegen een grapje hey!
en
quote: Kain_niaK
Nee, alleen maar dat zoiets verwacht kan worden van Gordon en dat de media het niet moet opblazen. Als ik .....


.... Ik kan een prima eikel zijn, en ben het ook wel eens online. Maar al geven ze me een miljoen per jaar, ik ga niet op TV de klootzak uithangen alleen maar omdat dat entertainment bied. Die mensen van RTL zijn nu in de handen aan het wrijven want de volgende aflevering kijken er waarschijnlijk meer mensen naar Gordon in de hoop dat hij weer zoiets doet. En ik voorspel je dat dat exact is wat in de toekomst gaat gebeuren. Meer mensen kijken naar hem ... dan denk hij: Er is blijkbaar vraag naar mijn asshole gedrag en wie ben ik om daar niet aan te voldoen?

En dit soort krom denken is een probleem in onze samenleving. De zwarte piet discussie ligt daar dicht bij in de buurt. Als onze samenleving volwassen genoeg was dan zouden we zeggen: Ok, prima we veranderen zwarte piet in groene piet, klaar.

Zoals Hans Teeuwen ooit zei:
Maar Hans, dat zijn tradities, dat is cultuur .. .daar moet je respect voor hebben
Heb ik geen respect voor, vind het sukkels. Sorry
Maar dit
quote: Secsytime
Vriend, maak je niet zo druk. Leef, pluk de dag.

En alstublieft, ga eens neuken.. Want volgens mij ben je behoorlijk gefrustreerd als je je hier druk om kan maken.


Gordon, Hans Teeuwen.. Really? (': what a joke
en dit
quote: Secsytime
Je klinkt als een klein kind tbh, a spoiled little brat. (aka jankbek)

normale mensen, hebben een soort "filter" in hun hoofd.. daarmee filter je dit soort retarded shit, net als jouw retarded post.

Maarja om toch even de troll te feeden kon ik het niet laten ((:
Is dat weer exact wat Gordon doet en gewoon onbeschoft.
quote: Secsytime
Dont know if trolling, or just stupid
Misschien eens al mijn reacties in deze blogpost lezen, ook de langere ... voor je je afvraagt wat mijn intenties zijn?

[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 november 2013 21:49]


Door Tweakers user R3M1, zondag 1 december 2013 13:08

Ach het probleem is dat als het op het gebied van "grappen" aankomt en de Hollandsche boeren mentailiteit en dubbele moraal het een zeer polariserend beeld is, over negers, moslims en chinezen mag je "grapjes" maken die vernederen tot op het bot ... over joden worden geen "grapjes" gemaakt, zo hypocriet en bang is de Hollandsche boer nog wel.

Immers de joodse organisaties slaan zo hard terug dat NL straks denkt het nog 1943 is. Het is net als een pestkop - je gaat de mensen pesten van wie je weet dat die niet zoveel terug kunnen/mogen doen, en elke poging om iets terug te doen wordt meteen tot op de wortel afgemaakt.

Btw, opvallend hoe weinig zwarte pieten er in Schiphol zijn te midden van internationale reizigers...? Of heeft Schiphol het beter begrepen dan de meeste "kinderfeest-liefhebbers".

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.