Volmaaktheid

Door Kain_niaK op donderdag 29 maart 2012 17:25 - Reacties (42)
Categorie: Leven, Views: 3.522

Je bent volmaakt als je de Heilige Geest hebt ontvangen op Zijn tijd.
Je geest is dan gestorven met Jezus en een vernieuwde geest is opgestaan.
Je probeert niet langer perfect te leven uit eigen kracht en kunnen. Dat is onmogelijk en heel frustrerend. En je kunt je energie wel in betere dingen stoppen.
Je probeert niet meer perfect te leven maar leeft wel rein voor God zijn aangezicht.

Je bent dan een tempel waar God in woont bedoelt om God groot te maken.
Door je zondige natuur en de gebroken wereld loopt het wel nog vaak fout.
Dan moet je de hemelse aanklager (Satan) te snel af zijn en voor hij je staat aan te klagen bij de troon al voor God staan om je spijt te betuigen. En ook je medemens die je onrecht heb aangedaan moet je vergiffenis vragen. Wanneer de wet over treden is zul je ook de straf moeten dragen. Dan heb ik het over de Nederlandse en Belgische wet.
Sowieso als je medemens genoegdoening eist onder de huidige wetten moet hij die krijgen.
Maar wanneer hij je vergeeft. En God zal je altijd vergeven. Dan is alles begraven en denkt niemand er meer aan en staat Satan voor joker. Maar wees dan snel.

Maar er is geen enkele reden waarom God zijn Geest niet voor eeuwig bij je kan wonen. Want Jezus leeft en jij hebt ook zijn overwinning op zak.
Durf deze overwinning tegen Satan te gebruiken.

Je onderwerpt je dus aan Zijn Wil. Die Wil vind je door naar andere mensen te luisteren. De bijbel te lezen. Te bidden. Te filosoferen. En je gezond verstand te gebruiken. En je mag erop vertrouwen dat God je zal helpen. Romeinen 8 vers 28:

"Intussen weten wij dat voor wie God liefhebben, alles zich ten goede keert, voor hen die volgens zijn raadsbesluit geroepen zijn."

Wie zo gaat leven leeft gestroomlijnt. Geen strijd meer in zijn leven. Alles helpt hem om zijn doel te bereiken. Behalve als Satan ergens een stokje probeert tussen te steken.
Maar dan zijn de wapens van de Bijbel meer dan genoeg om stand te bieden.
Zoals al gezegd. Toen Jezus zijn geest overgaf en de Hades binnen trad heeft hij Satan daar verslagen. Maar Satan kan niet opgeven en brult nog steeds door het leven van de mensen om vele mensen kapot te maken.
Eens komt mijn Jezus terug voor de Fatality klap zoals God ook belooft heeft.

" Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel."

Het hele thema van het bestaan is de strijd van de draak tegen het geslachte lam.
Het lam is spoedig hier. Pas op, een verterend vuur gaat uit zijn mond.

Lachers en haters aan jullie het woord:

Volgende: Psychiatrie. 03-'12 Psychiatrie.
Volgende: God has humor 03-'12 God has humor

Reacties


Door Tweakers user onok, donderdag 29 maart 2012 17:27

http://diagoras.files.wordpress.com/2009/11/original.jpg

[Reactie gewijzigd op donderdag 29 maart 2012 17:27]


Door unit3, donderdag 29 maart 2012 17:30

Religion troll is trolling.

Door Tweakers user Kain_niaK, donderdag 29 maart 2012 17:30

Ik geloof dat ik geloof.
Laat me lekker gelovig sterven.

Ik waanidee dat ik waanidee.
Laat me lekker waanideeig sterven.

Ik probeer van de mensen te houden.
Goed voor het millieu te zorgen.
En van de wereld een betere plaats te maken.
Wat is het probleem? Dat je allergisch bent voor religië?
Wel ik ook. Maar dit is discipelschap.

Oei, het is niet waar zeker. Is dit weer een kettinghaatmailvirusspamding geworden deze blogpost?
Nog zo mijn best gedaan maar op één of andere manier klikken er altijd weer mensen op mijn links. Wat ben ik toch een smerige manipulator.

[Reactie gewijzigd op donderdag 29 maart 2012 17:32]


Door phone, donderdag 29 maart 2012 17:34

God is een verzinsel van Satan. Je zal dan ook branden in de hel want Allah is de enige die bestaat.

Door Tweakers user Xesxen, donderdag 29 maart 2012 17:39

Een idee: Mensen verplicht laten inloggen. (Geen idee of dat kan)

Door Tweakers user DeppOx, donderdag 29 maart 2012 17:54

"Intussen weten wij dat voor wie God liefhebben, alles zich ten goede keert, voor hen die volgens zijn raadsbesluit geroepen zijn."

Wat een ontzettend stomme quote is dit :X Ten 1e is het met de Romeinen niet zo heel goed afgelopen. En daarnaast zijn er ZO ONTZETTENDDDDDD veel mensen, die geloven, waar het echt niet goed mee gaat (misschien dat ze daarom ook zijn gaan geloven, of iets nodig hebben). Er zijn zoveel conflicten ook die nota bene voortkomen uit geloof...

Maargoed, jij staat vrij te geloven wat je wilt uiteraard, maar als God alles "geschapen" heeft, moet je toch ook van mening zijn dat hij geen goedaardige entiteit kan zijn ?

Door Tweakers user Xantios, donderdag 29 maart 2012 18:19

Gast,

God is een hoax,
en begrijp me niet verkeerd, dat jij wilt geloven moet je vooral lekker zelf weten
echter is Tweakers.net meer iets over techniek enzo, de EO is 2 deuren verder...

Maar wees niet getreurd, ik ga je even helpen om de link tussen God en Techniek te leggen.

Het is Technisch onmogelijk dat God bestaat, net zoals dat het Technisch onmogelijk is dat Konijnen de 100 meter op de atletiek baan gaan winnen als ze een blindoek om hebben...

Door henk, donderdag 29 maart 2012 18:24

zou je voortaan een tag [GOD] of [RELIGIE] willen plaatsen voor je blogtitels? elke keer denk ik een nieuwe blogpost te zien, die mogelijk interessant is, en kom ik uit bij dit soort teksten.
Ik heb daar totaal niks mee, dus enige waarschuwing vooraf (d.m.v. tag) zou fijn zijn!

Door Tweakers user karstnl, donderdag 29 maart 2012 18:29

Maargoed, jij staat vrij te geloven wat je wilt uiteraard, maar als God alles "geschapen" heeft, moet je toch ook van mening zijn dat hij geen goedaardige entiteit kan zijn ?
Al het slechte is natuurlijk door de duivel geschapen, die roept het slechte in de mens naar voren. :+

OT
Laat ze Artikel 147 en 147a uit het Wetboek van Strafrecht halen. Dat staat er enkel nog in, omdat we(groot deel van de bevolking) vroeger ervan uit gingen dat de oude god bestond. Laat iedereen geloven wat hij wil, daar hebben we de grondwet al voor.
henk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:24:
zou je voortaan een tag [GOD] of [RELIGIE] willen plaatsen voor je blogtitels? elke keer denk ik een nieuwe blogpost te zien, die mogelijk interessant is, en kom ik uit bij dit soort teksten.
Ik heb daar totaal niks mee, dus enige waarschuwing vooraf (d.m.v. tag) zou fijn zijn!
Ik ben dan ook voor filters of subscript systeem, zoals het nu is is het verwarrend.

[Reactie gewijzigd op donderdag 29 maart 2012 18:31]


Door Tweakers user glashio, donderdag 29 maart 2012 18:30

Amen! Jezus = geen entiteit, maar ware liefde!!! En Hij komt terug :) Yeahhhhhh...

Door Tweakers user CodeCaster, donderdag 29 maart 2012 18:33

Lachers en haters aan jullie het woord:
Duh, wat verwacht je dan met dergelijke teksten? Je raaskalt!

En zeker dit is de grootste onzin ooit:
Wie zo gaat leven leeft gestroomlijnt. Geen strijd meer in zijn leven. Alles helpt hem om zijn doel te bereiken. Behalve als Satan ergens een stokje probeert tussen te steken.
Maar dan zijn de wapens van de Bijbel meer dan genoeg om stand te bieden.
Niet iedereen is zo sterk als Job.

[Reactie gewijzigd op donderdag 29 maart 2012 18:34]


Door Tweakers user Joep, donderdag 29 maart 2012 18:43

Drugs are bad mkay?

Door Tweakers user Hopjesvla79, donderdag 29 maart 2012 20:22

Wat ik me afvraag is waarom je in je "about" hiernaast schrijft dat je nooit naar school bent geweest, maar dat er op je Profiel toch heel wat anders staat..
Waarom?

Door Greveldinges, donderdag 29 maart 2012 21:19

Xantios schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:19:
Gast,

God is een hoax,
en begrijp me niet verkeerd, dat jij wilt geloven moet je vooral lekker zelf weten
echter is Tweakers.net meer iets over techniek enzo, de EO is 2 deuren verder...

Maar wees niet getreurd, ik ga je even helpen om de link tussen God en Techniek te leggen.

Het is Technisch onmogelijk dat God bestaat, net zoals dat het Technisch onmogelijk is dat Konijnen de 100 meter op de atletiek baan gaan winnen als ze een blindoek om hebben...
Je weet dat het universum niet zomaar uit het niets kan ontstaan? Dat is technisch ook onmogelijk namelijk.

Door Tweakers user HyperMan, donderdag 29 maart 2012 21:20

Wie is Wil eigenlijk? Dochter van Jezus? Z'n vrouw? Tis iig Zijn eigendom, dus ook op dat punt is er weer weinig verschil met onze vrinden uit die andere zandbak. Die met die heilige Steen dus, niet die met die heilige Muur.

En de Bijbel lezen EN je gezonde verstand gebruiken? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Een keer de Bijbel lezen en daarna je gezonde verstand gebruiken?

Door Tweakers user Kain_niaK, donderdag 29 maart 2012 21:47

Hopjesvla79 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:22:
Wat ik me afvraag is waarom je in je "about" hiernaast schrijft dat je nooit naar school bent geweest, maar dat er op je Profiel toch heel wat anders staat..
Waarom?
Dat is gewoon een grapje. Dat ik mezelf heb leren lezen en schrijven en over die volgorde. Dat kan niet eens.

Door drdday, donderdag 29 maart 2012 21:47

Dom plaatje. Einstein was religious, Newton was religious, Pascal was religious, Galileo was religious, etc etc. Nog steeds zijn veel echte wetenschappers gelovigen. Maak bv maar eens een rondje op de TU Delft.
Een van de grondleggers, Karl Popper, van de wetenschap, was gewoon christen!

Trouwens iedereen gelooft wel iets, al is het dat er "niets" is... Geloof staat boven wetenschap, wetenschap kan niks met geloof, kan het niet ontkennen noch bewijzen. Met welk geloof dan ook kun je echter wel wetenschap bedrijven, no problem.
Nogmaals: het domste plaatje ooit. Met degene die dat heeft bedacht, valt waarschijnlijk niet te redeneren...

Door drdday, donderdag 29 maart 2012 21:49

DeppOx schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:54:
"Intussen weten wij dat voor wie God liefhebben, alles zich ten goede keert, voor hen die volgens zijn raadsbesluit geroepen zijn."

Wat een ontzettend stomme quote is dit :X Ten 1e is het met de Romeinen niet zo heel goed afgelopen. En daarnaast zijn er ZO ONTZETTENDDDDDD veel mensen, die geloven, waar het echt niet goed mee gaat (misschien dat ze daarom ook zijn gaan geloven, of iets nodig hebben). Er zijn zoveel conflicten ook die nota bene voortkomen uit geloof...

Maargoed, jij staat vrij te geloven wat je wilt uiteraard, maar als God alles "geschapen" heeft, moet je toch ook van mening zijn dat hij geen goedaardige entiteit kan zijn ?
Getuigt van gebrek aan kennis en gebrk aan de wil te begrijpen

Door DrDDay, donderdag 29 maart 2012 21:53

Xantios schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:19:
Gast,

God is een hoax,
en begrijp me niet verkeerd, dat jij wilt geloven moet je vooral lekker zelf weten
echter is Tweakers.net meer iets over techniek enzo, de EO is 2 deuren verder...

Maar wees niet getreurd, ik ga je even helpen om de link tussen God en Techniek te leggen.

Het is Technisch onmogelijk dat God bestaat, net zoals dat het Technisch onmogelijk is dat Konijnen de 100 meter op de atletiek baan gaan winnen als ze een blindoek om hebben...
Wat een onzin!
God is een hoax: nooit aangetoond. Je brengt een idee als feit: niet handig.
Tweakers zijn vooral slimme mensen die dergelijke dingen niet beweren, dacht ik.
En tussen techniek en God is öf helemaal geen link (als je niet gelooft) 'f (geloof het of niet) God is de designer. En dus de grondlegger van de techniek, de bron van waaruit tweakers zijn bestaansrecht haalt.

Door DrDDay, donderdag 29 maart 2012 22:01

Sir Isaac Newton (January 4, 1643 – March 31, 1727 or in Old Style: December 25, 1642 – March 20, 1727) was an English physicist, mathematician, astronomer, alchemist, inventor, theologian and natural philosopher. He is often regarded as the most influential scientist in history and is most famous for discovering the Laws of Gravity.

Quotes van Newton:

It is the perfection of God's works that they are all done with the greatest simplicity. He is the God of order and not of confusion.

God created everything by number, weight and measure.

Atheism is so senseless & odious to mankind that it never had many professors.

Door Hoax, donderdag 29 maart 2012 22:42

God bestaat niet

Door Tweakers user Barleone, donderdag 29 maart 2012 23:28

Brief van Paulus aan de Romeinen, hoofdstuk 8 vers 28:
"En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede (...)"
Uit dat stukje 'ten goede' kun je veel halen, maar je kunt er niet uit halen dat voor iedere Christen alles rozengeur en maneschijn zal zijn.

Ten goede is mijns inziens vooral: wat er ook gebeurt, het komt allemaal een keer op z'n pootjes terecht. (Wellicht en zeer waarschijnlijk wordt dat pas na dit leven in de eeuwigheid op de nieuwe hemel en aarde.) God zal dan recht spreken, iedereen van wie de zonden zijn ver-geven aan Christus zal eeuwig bij God zijn, iedereen die zijn zonden nog zelf op zak heeft moet daarvoor boeten in de eeuwige verschrikking.

Dat is het moment dat er ultieme, loepzuivere rechtvaardigheid zal zijn. Dan is het goed.

offtopic:

De boodschap tussen de regels door lijkt me duidelijk: zorg dat je erbij bent, of negeer naïef dat God zich in het verleden zovaak bewezen heeft dat er een bijbel mee vol is geschreven en geloof net zo naïef in de theorieën en ideeën die in de wetenschap aannemelijk worden gevonden. Het risico op de eeuwige straf van God ligt er, misschien acht je de kans klein, maar als het fout loopt heb je een probleem waar je niet op terug kunt komen.

Dat klinkt niet erg vriendelijk en uitnodigend en dat is het misschien ook niet, maar wel waarschuwend. Als toevoeging wil ik aangeven dat God met open armen op je wacht, maar als je NOOIT naar Hem toekomt, is het dus wel je eigen schuld.

[Reactie gewijzigd op donderdag 29 maart 2012 23:41]


Door Tweakers user Mentalist, donderdag 29 maart 2012 23:35

TL;DR

[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2012 02:28]


Door Tweakers user Robin91, donderdag 29 maart 2012 23:48

DrDDay schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:53:
[...]


Wat een onzin!
God is een hoax: nooit aangetoond. Je brengt een idee als feit: niet handig.
Is dit niet precies wat religie inhoud (een idee van een groep mensen wat als feit wordt gebracht)?

Door Tweakers user roeleboel, vrijdag 30 maart 2012 00:00

Religie: de meest haalbare vorm van massacontrole gedurende de afgelopen paar duizend jaar...
Laat ons allen zijne noedeligheid aanbidden!

Door drdday, vrijdag 30 maart 2012 00:08

roeleboel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:00:
Religie: de meest haalbare vorm van massacontrole gedurende de afgelopen paar duizend jaar...
Laat ons allen zijne noedeligheid aanbidden!
Hoezo dom en willoos? Met "religie" scheer je alles over 1 kam. Da's dom ja. Maassacontrole: stalin, china, cuba, dicators, Hitler: allemaal anti-religie maar wel massacontrole en massamoord...

Meestal heb ik het juist niet over religie maar juist relatie. Mijn God (en zo ik zie, ook die van Kain) is een persoonlijk God die zich laat kennen, waarmee je een relatie kunt opbouwen en onderhouden: het doel waarom we gemaakt zijn.

Met een noedel een relatie opbouwen is nogal dom, zoniet waanzin, zelfs een beest lukt dat niet.
Een mens echter zonder enige vorm van geloof vaste normen, leidt een zinloos bestaan. Ik ben ervan overtuigd dat minstens 90% van de mensheid gelooft, een doel zoekt voor zijn leven en zich afvraagt waarom hij hier op deze aardkloot bestaat.

Door Tweakers user IStealYourGun, vrijdag 30 maart 2012 00:53

DrDDay schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:53:
[...]
Wat een onzin!
God is een hoax: nooit aangetoond. Je brengt een idee als feit: niet handig.
Tweakers zijn vooral slimme mensen die dergelijke dingen niet beweren, dacht ik.
En tussen techniek en God is of helemaal geen link (als je niet gelooft) 'f (geloof het of niet) God is de designer. En dus de grondlegger van de techniek, de bron van waaruit tweakers zijn bestaansrecht haalt.
Ik dacht eerst niet op deze blog te antwoorden omdat het merendeel café praat is, maar er bestaat binnen het Expliciet Atheïsme wel degelijk een filosofische stroming die aantoont (of toch probeert aan te tonen) dat onnatuurlijke entiteiten zoals een god niet kunnen bestaan, namelijk het Materialisme.

Volgens het Materialisme is elk natuurverschijnsel onderhevig aan een objectieve werkelijkheid die vaststelt dat deze op een bepaald punt binnen de tijd en de ruimte als materie of massa aanwezig moet zijn.

Het leuke aan materialisme is dat er net zoals bij jouw god er geen ultieme link of bewijs bestaat, het is uiteindelijk iets waarin je moet geloven, want het bewijzen zou betekenen dat we alles weten. Toch is er één groot verschil tussen jouw geloof en het materialisme; Mensen zijn door de tijd heen meer beginnen te twijfelen over bepaalde gebeurtenissen in jouw geloof. Bij materialisme is er door de tijd net meer aanwijzingen gevonden over het bestaan ervan.

Ik herinner mij nog dat de godsdienstleraar (ik ben katholiek opgevoed) op mijn school zei dat Mozes het water niet letterlijk deed splitsen, maar dat het toen een "abnormale" lage eb stand was, waardoor Mozes en zijn volgelingen veilig konden oversteken. Hij zei dat dit het werk van god was, ik zeg u dat dit de schuld van de maan was. Anderzijds is donkere materie binnen de astronomische wetenschap meteen een pracht aanwijzing over het materialisme, ondanks dat dit nog steeds hypothetisch is.

Dat gezegd: ja ik "geloof" in het materialisme of beter gezegd ik geloof niet in god(en). Mocht er echter een god bestaan dan zou dit meteen het bewijs zijn van materialisme, maar meer dan dat zou ik voor hem een afgunst koesteren. Niet zozeer voor alle het slechte op de wereld (natuurrampen, moord, ziektes), maar eerder omdat veel zaken fout verdeed zijn in het katholicisme. Je tijd verdoen op zondag in een kerk is in mijn ogen een grotere zonde dan er naartoe gaan. Om nog maar te zwijgen dat het hypocriet is omdat iedereen die wel gaat een goede gelovige zou zijn.

Nu soit, ik heb maanden terug een halve paper geschreven over mijn visie van geloof, misschien kan kain mij voldoende motiveren om deze eens af te maken en hier te posten. ;) Jammer dat hij nooit heeft geantwoord op mijn vraag bij zijn vorige blogpost.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2012 00:56]


Door Tweakers user DeppOx, vrijdag 30 maart 2012 03:17

Wanneer je geen bewijzen kunt vinden, kan je altijd nog kijken naar onjuistheden in de bijbel die je wel kunt aantonen.
Overigens zou ik eerder trots zijn op mijn creatie wanneer deze zijn eigen gang zou gaan, dan dat het duizenden jaren zou geloven in iets wat ik heb gemompeld tegen 1 persoon die er vervolgens een boek over geschreven heeft.

Ook heb ik geen behoefte om in de hemel te eindigen als ik dan moet leven volgens regeltjes uit de bijbel, dan lijkt het me veel gezelliger in de hel.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2012 03:20]


Door Tweakers user thewizard2006, vrijdag 30 maart 2012 08:11

drdday schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:08:

Hoezo dom en willoos? Met "religie" scheer je alles over 1 kam. Da's dom ja. Maassacontrole: stalin, china, cuba, dicators, Hitler: allemaal anti-religie maar wel massacontrole en massamoord...
Je rammelt. Blijkbaar is god almachtig. Al deze verschrikkelijke dingen komen dan ook van god. Goed bezig. Hitler was trouwens katholiek en had steun van de paus. De andere verschrikkelijke dingen zijn niet gedaan omdat ze Niet in een god geloofde. Die zijn gedaan vanuit idealistische standpunten. Probeer je nu de kruistochten, inquisitie, besnijdenis van meisjes, verbod op condooms, homohaat etc goed te praten met "ja, maar hunnie hebben ook stoute dingen gedaan". Gadverdamme man.
Meestal heb ik het juist niet over religie maar juist relatie. Mijn God (en zo ik zie, ook die van Kain) is een persoonlijk God die zich laat kennen, waarmee je een relatie kunt opbouwen en onderhouden: het doel waarom we gemaakt zijn.
Je weet niet dat jou god persoonlijk is. Dat is jou waanbeeld. Dit valt een beetje in hetzelfde straatje als scizofrenie en andere psychotische aandoeningen. Zeg maar een 1 april grap van je hersenen. Je kan helemaal geen relatie opbouwen met iets dat niet bestaat. Doe niet zo gek man, dat snap je zelf toch ook wel :S God heeft blijkbaar alles en iedereen gemaakt, universum, planten, dieren maar hij heeft met jou een persoonlijke relatie :S Lijkt mij dat hij wel ff wat beters te doen heeft zoals het zorgen dat niet alle sterrestelsels tegen elkaar opknallen...En nu zijn wij ineens een doel? Een expiriment :S Net of iets zo almachtig als een god (in jou ogen) ons nodig heeft :S En dan worden niet gelovigen als arrogrant afgestempeld....
Met een noedel een relatie opbouwen is nogal dom, zoniet waanzin, zelfs een beest lukt dat niet.
En dit laat zien hoe belachtelijk je bezig bent. Met een onzichtbare, niet tastbare, niet meetbare, niet waarneembare entiteit een relatie opbouwen is nogal dom, zoniet waanzin, zelfs een beest lukt dat niet. Een beest bouwt natuurlijk wel een persoonlijke band op met jou god,dat weten we allemaal :S
Een mens echter zonder enige vorm van geloof vaste normen, leidt een zinloos bestaan. Ik ben ervan overtuigd dat minstens 90% van de mensheid gelooft, een doel zoekt voor zijn leven en zich afvraagt waarom hij hier op deze aardkloot bestaat.
Je stukje over moraal slaat als een pik op een drumstel. Net of ik sochtends wakker wordt en denk, goh wat zal ik eens gaan doen. Ik zou iemand kunnen verkrachten maar vermoorden vind ik leuker. Nee, ik doe het allebei want ja ik heb geen moraal :S Arrogrant om dat te beweren zeg. Ik leef mijn leven zo als het mijn enige leven is. Ik geef om mijn familie en vrienden en doe dingen die ik leuk vind. Dat is mijn doel. Ik hoef mij niet af te vragen "waarom" ik besta. Denk nou niet dat je superieur bent met je normen en waarden. Als je echt volgens de regels in de bijbels wilt leven zul je ook slaven moeten hebben, vrouwen moeten onderukken, kinderen moeten mishandelen, homo's moeten verachten. Goed bezig kerel.
DrDDay schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:01:
Sir Isaac Newton (January 4, 1643 – March 31, 1727 or in Old Style: December 25, 1642 – March 20, 1727) was an English physicist, mathematician, astronomer, alchemist, inventor, theologian and natural philosopher. He is often regarded as the most influential scientist in history and is most famous for discovering the Laws of Gravity.

Quotes van Newton:
It is the perfection of God's works that they are all done with the greatest simplicity. He is the God of order and not of confusion.
God created everything by number, weight and measure.
Atheism is so senseless & odious to mankind that it never had many professors.
Newton (en net als al die andere slimme mensen) leefde in een tijd waarin 99% van de mensen nog geloofde. Daarnaast hebben ze niet de kennis die men nu heeft. Je punt heeft geen waarde. Als je toch zo door wilt gaan. 95% van de wetenschappers/professoren die enige affiniteit heeft met het ontstaan van de aarde, leven, universum zoals geologie, astronomie, biologie etc is atheist. Dit percentage ligt iets lager als je ook kijkt naar bijv informatica en techniek maar alsnog het overgrote merendeel. Dat er dus een slim iemand uit de 17e in god geloofde is niet echt boeiend :S
DrDDay schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:53:
Wat een onzin!
God is een hoax: nooit aangetoond. Je brengt een idee als feit: niet handig.
Als er iemand het als een feit brengt dan ben jij het terwijl er geen bewijs is van het bestaan van een god. Tenminste, niet meer dan het bestaan van draken of feeen. Daarnaast ligt de bewijslast bij jou. Jullie claimen dat er iets bestaat dus jullie moeten dat bewijzen. Anders kan ik ook claimen dat er roze eenhoorns bestaan of draken of feeen. Jij neemt dat dan ook niet voor waar aan. Of als ik zeg dat ik een persoonlijke ervaring heb gehad met een draak, dan wel zeker?
Tweakers zijn vooral slimme mensen die dergelijke dingen niet beweren, dacht ik.
inderdaad. tweakers zullen over het algemeen een beetje nadenken (heb je daar bewijs van? statistieken?). Ik snap niet hoe dit punt jou goed doet.
En tussen techniek en God is öf helemaal geen link (als je niet gelooft) 'f (geloof het of niet) God is de designer. En dus de grondlegger van de techniek, de bron van waaruit tweakers zijn bestaansrecht haalt.
:S god is de designer van computers.... owyeah. Juist door de techniek (metingen van oudheid aarde, telescopen, microscopen, deeltjesversnellers etc) kunnen wij steeds beter verklaren waarom bepaalde dingen gebeuren. Hier is geen god voor nodig. Dat is een beetje het trademark van religie. We snappen het niet Dus god.... nadenken, uitzoeken, rationeel zijn, bewijs verzamelen etc Allemaal niet nodig. God is de designer. Goed punt! Ik ben overtuigd. Oh, en heb ik tegenwoordig een bestaansRECHT? God zij dank zeg. Waar heb ik ook alweer getekend :S
drdday schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:47:
Dom plaatje. Einstein was religious, Newton was religious, Pascal was religious, Galileo was religious, etc etc.
Ik heb je hierboven al uitgelegd waarom dit argument van jou invalid is. Ik moest wel lachen om het plaatje eigenlijk. Omdat het waar is.
Nog steeds zijn veel echte wetenschappers gelovigen. Maak bv maar eens een rondje op de TU Delft.
fout dus. Overgrote deel is atheist.
Een van de grondleggers, Karl Popper, van de wetenschap, was gewoon christen!
wederom geen argument
Trouwens iedereen gelooft wel iets, al is het dat er "niets" is...
Nee het is niet het geloof in niets. Dat is hetzelfde als zeggen dat het Niet verzamelen van postzegels een hobby is :S
Geloof staat boven wetenschap, wetenschap kan niks met geloof, kan het niet ontkennen noch bewijzen.
WAT? Arrogrant :S Gelukkig hebben we in nederland staat en religie zoveel mogelijk gescheiden zeg. Met die ontzettend domme uitspraken van jou zouden we nu nog homo's verketteren en andere nare praktijken tolereren.
Het is, zoals ook al eerder gezegd, niet aan wetenschap om aan te tonen dat god niet bestaat. Dat kan namelijk niet. Het is aan religie om aan te tonen dat god wel bestaat. Vooralsnog geen succes.
Echter, alles dat wetenschappelijk is gevonden haalt zo ongeveer alles onderuit waar de bijbel of welk ander geloof voor staat. Oudheid aarde, evolutie, historische feiten, biologie, astronomie, fysica, neurochirurgy en gedragswetenschappen etc etc
Met welk geloof dan ook kun je echter wel wetenschap bedrijven, no problem.
Nogmaals: het domste plaatje ooit. Met degene die dat heeft bedacht, valt waarschijnlijk niet te redeneren...
Tuurlijk kan je wetenschap bedrijven met een bepaalde mindset :S Wat is dat nu weer voor loze kreet. De vraag is eerder hoe valide het is als je bij voorbaad al zaken gaat uitsluiten. Dat is iets dat echte wetenschap namelijk niet doet als iets aanneembaar is. Let wel op het woordt aanneembaar. Het is namelijk niet aanneembaar om overal een goddelijke entiteit bij te betrekken. Wetenschap vanuit een theologisch stanpunt gaat als volgt: Hoe kan ik ervoor zorgen dat hetgene dat ik wil onderzoeken kan aantonen dat er een god is. Wetenschap vanuit een wetenschappelijk oogpunt gaat eerder: Hoe kan ik verklaren dat X gebeurd op een manier die reproduceerbaar is en testbaar voor andere.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2012 08:32]


Door Tweakers user thewizard2006, vrijdag 30 maart 2012 09:02

Je bent volmaakt als je de Heilige Geest hebt ontvangen op Zijn tijd.
Zijn tijd? Wat is dat?
Je geest is dan gestorven met Jezus en een vernieuwde geest is opgestaan.
Ah je geest is gestorven. Wat is je geest? Hoe is dit aantoonbaar? Hoe weet je dat? Jezus is al gestorven (volgens de bijbel). Heeft vrij weinig zin als die arme man elke keer moet sterven als er iemand dood gaat. Over eeuwige hel gesproken :S

[quote]
Je probeert niet langer perfect te leven uit eigen kracht en kunnen. Dat is onmogelijk en heel frustrerend. En je kunt je energie wel in betere dingen stoppen.
[quote]
Je probeert niet langer perfrect te leven als je dood bent? Warrig. Waar kun je dan beter je energie in stoppen? offeren van je kinderen, anders gelovigen doden, homo's haten? Iets specifieker aub.

[quote]
Je probeert niet meer perfect te leven maar leeft wel rein voor God zijn aangezicht.
[quote]
Als je niet perfect leeft ga je naar de hel
Je bent dan een tempel waar God in woont bedoelt om God groot te maken.
Arrogant zeg. God is toch almachtig. Net of hij jou nodig heeft. Hij heeft het universum gemaakt.
Door je zondige natuur en de gebroken wereld loopt het wel nog vaak fout.
Ja ook een mooie. God heeft ons ziek en zondig gemaakt. Als dat niet sadistisch is weet ik het ook niet meer :S
Dan moet je de hemelse aanklager (Satan) te snel af zijn en voor hij je staat aan te klagen bij de troon al voor God staan om je spijt te betuigen.
Heeft er niemand zich nou ooit eens afgevraagd in het geloof wat voor onzin de duivel en hel nu is. Als de duivel slecht is dan staat hij juist te juichen als ik slecht doe. Hoezo branden in de hel. 75 minderjarige maagden kan je krijgen.
En ook je medemens die je onrecht heb aangedaan moet je vergiffenis vragen. Wanneer de wet over treden is zul je ook de straf moeten dragen. Dan heb ik het over de Nederlandse en Belgische wet.
Wat???? nu heeft de Nederlandse én Belgische wet er ineens wat mee te maken. Ten eerste staat die los van het geloof. Ten tweede, mag je in duitsland of frankrijk dan wel alles doen zonder vergiffenis te vragen. Ten derde, iedereen die dus niet aan deze weten voldoet moet branden in de hel want ze krijgen geen vergiffenis. Ik heb medelijden met alle indonesiers, chinezen, zuid amerikanen etc.
Sowieso als je medemens genoegdoening eist onder de huidige wetten moet hij die krijgen.
Maar wanneer hij je vergeeft. En God zal je altijd vergeven. Dan is alles begraven en denkt niemand er meer aan en staat Satan voor joker. Maar wees dan snel.
Ah, ik heb niet iemand verkracht maaruh god vergeeft altijd. Waar heb je dan de duivel voor nodig :S
Maar er is geen enkele reden waarom God zijn Geest niet voor eeuwig bij je kan wonen. Want Jezus leeft en jij hebt ook zijn overwinning op zak.
Durf deze overwinning tegen Satan te gebruiken.
Oooh jezus leeft ook nog. Waar? Wat is zijn overwinning? Ik heb verder niets tegen satan. Wat is je probleem :S
Je onderwerpt je dus aan Zijn Wil.
Ik onderwerp me helemaal aan niemand :S Ben geen slaaf http://home.tiscali.nl/ti112509/slavernij.htm
Die Wil vind je door naar andere mensen te luisteren. De bijbel te lezen. Te bidden. Te filosoferen. En je gezond verstand te gebruiken. En je mag erop vertrouwen dat God je zal helpen. Romeinen 8 vers 28:
Andere mensen luisteren. Luister dan eens naar mij... Of luister je liever naar de predikers en pastoren die verkondigen dan Aids slecht is maar het gebruik van condooms nog slechter. Bijbel lezen heb ik gedaan. Heeft niet echt in zijn voordeel gewerkt als je een beetje fatsoenlijk nadenkt en redeneert. Al die onwaarheden, tegenstrijdigheden en gruwelijke zaken die er in staan: http://home.tiscali.nl/ti112509/genocide.htm http://home.tiscali.nl/ti112509/contradict.htm http://home.tiscali.nl/ti112509/vrouw.htm etc etc
Bidden: ja want god luistert naar iedereen. Hij is net sinterklaas he, als die cadeautjes die we krijgen als we er om vragen zoals hongersnood, rampen, genocide, pijn. Fijn dat hij echt luistert..
En als toefje op de taart durf je echt in diezelfde zin "en je gezond verstand" neer te zetten.
Je kan wel op meer vertrouwen als je het over god hebt http://home.tiscali.nl/ti112509/liefde.htm http://home.tiscali.nl/ti112509/recht.htm http://home.tiscali.nl/ti112509/vergev.htm
"Intussen weten wij dat voor wie God liefhebben, alles zich ten goede keert, voor hen die volgens zijn raadsbesluit geroepen zijn."
Fout, dat denk jij. Je weet helemaal niets.
Wie zo gaat leven leeft gestroomlijnt. Geen strijd meer in zijn leven. Alles helpt hem om zijn doel te bereiken.
Geen doel zonder strijd.
Behalve als Satan ergens een stokje probeert tussen te steken.
Owja, als iets niet gelukt is het gelijk satan. Lekker makkelijk.
Maar dan zijn de wapens van de Bijbel meer dan genoeg om stand te bieden.
Wapens? Ik dacht dat god zo liefhebbend was....
Zoals al gezegd. Toen Jezus zijn geest overgaf en de Hades binnen trad heeft hij Satan daar verslagen. Maar Satan kan niet opgeven en brult nog steeds door het leven van de mensen om vele mensen kapot te maken.
Satan verslagen? Dus de hel is nu stuurloos? En dan is er toch ineens weer satan... Als er iemand iets kapot maakt is het wel het geloof in een god. Het geloof dat je superieur bent. het geloof dat het rechtvaardigd om een stukje van de piemel van jongetjes en de clitoris van de vrouwen af te snijden. het geloof dat het rechtvaardigd dat homo's slecht zijn, het geloof dat het rechtvaardigd dat er een kruistocht wordt gehouden tegen hen die niet/anders geloven, het geloof dat het rechtvaardigd om voorbehoedsmiddelen ter voorkoming van aids in naam van god. Gadverdamme.
Eens komt mijn Jezus terug voor de Fatality klap zoals God ook belooft heeft.
De liefde spat er weer van af
" Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel."
Misschien handig als je ook zegt in welke context je dit plaatst. Verder zegt het niet veel behalve dat het ranzig en smerig is.
Het hele thema van het bestaan is de strijd van de draak tegen het geslachte lam.
Het lam is spoedig hier. Pas op, een verterend vuur gaat uit zijn mond.
Wut? Draken ahahhaah. Ok :P Dus wij moeten kiezen voor het geslachte lam dat spoedig hier is en een verterend vuur uit zijn mond spuwt? Heb je de draak en het lam niet door elkaar gehaald?
Lachers en haters aan jullie het woord:
Ik haat niet. Ik lach wel en heb vooral medelijden :( Ik zou je graag willen helpen mijn zoon, maar je zult hiervoor wel een open geeft moeten hebben. Daar kan ik je helaas niet van beschuldigen.


Door Tweakers user D-Day, vrijdag 30 maart 2012 09:33

[quote]thewizard2006 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:11:
[...]

Gadverdamme man.


Eh, hoezo vriendelijk?[...]

Je weet niet dat jou god persoonlijk is. .... Doe niet zo gek man, dat snap je zelf toch ook wel :S God heeft blijkbaar alles en iedereen gemaakt, universum, planten, dieren maar hij heeft met jou een persoonlijke relatie :S Lijkt mij dat hij wel ff wat beters te doen heeft zoals het zorgen dat niet alle sterrestelsels tegen elkaar opknallen...En nu zijn wij ineens een doel? Een expiriment :S Net of iets zo almachtig als een god (in jou ogen) ons nodig heeft :S En dan worden niet gelovigen als arrogrant afgestempeld....

Je verkondigt jouw idee hier als waarheid, of beter: Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, kerel.... Ik zeg nog dat ik denk, ikzelf ervan overtuigd ben etc, jij zegt iedere keer zoiets van "dat weet toch iederee"en "dat weten we allemaal" Volgens mij weet jij helemaal niet zoveel zo zeker als dat je hier staat te roeepn :)[...]

En dit laat zien hoe belachtelijk je bezig bent. Met een onzichtbare, niet tastbare, niet meetbare, niet waarneembare entiteit een relatie opbouwen is nogal dom, zoniet waanzin, ...[...]

Er zijn wel meer dingen niet zichtbaar en tastbaar, maar wel merkbaar. Ik geloof omdat het keer op keer voor mijzelf bewezen is, dat is geen wetenschap op zich, maar voor mij voldoende bewijs. ...[...]

Newton (en net als al die andere slimme mensen) leefde in een tijd waarin 99% van de mensen nog geloofde. Daarnaast hebben ze niet de kennis die men nu heeft. Je punt heeft geen waarde. Als je toch zo door wilt gaan. 95% van de wetenschappers/professoren die enige affiniteit heeft met het ontstaan van de aarde, leven, universum zoals geologie, astronomie, biologie etc is atheist. ....

Denk het toch niet, jij gelooft... dat het 95% is, bron? Newton wist voldoende om te kunnen geloven. Het enige dat veel atheisten beweren te "weten" is het hele gezeur over evolutietheorie. Evoltie is de enige reden waarom mensen atheist zouden kunnen zijn op een intellectuele manier. De theorie rammelt echter aan alle kanten. Chemisch is het zelfs bewezen (!) onmogelijk dat kans en tijd leven kunnen doen ontstaan...[...]

Als er iemand het als een feit brengt dan ben jij het terwijl er geen bewijs is van het bestaan van een god. Tenminste, niet meer dan het bestaan van draken of feeen. Daarnaast ligt de bewijslast bij jou. Jullie claimen dat er iets bestaat dus jullie moeten dat bewijzen. Anders kan ik ook claimen dat er roze eenhoorns bestaan of draken of feeen. Jij neemt dat dan ook niet voor waar aan. Of als ik zeg dat ik een persoonlijke ervaring heb gehad met een draak, dan wel zeker?

Je doet zelf waar je mij van beschuldigd kerel[...]

inderdaad. tweakers zullen over het algemeen een beetje nadenken (heb je daar bewijs van? statistieken?). Ik snap niet hoe dit punt jou goed doet.


[...]

:S god is de designer van computers....

Beter lezen aub. Ik DENK dat God de designer is; van alles, het leven hier op aarde. Via via dus uiteindelijk ook van techniek. Ik heb niet gezegd van computers, waar lees jij dat?
[...]

Ik heb je hierboven al uitgelegd waarom dit argument van jou invalid is. Ik moest wel lachen om het plaatje eigenlijk. Omdat het waar is.

Ja, het is zeker waar 8)7


[...]

fout dus. Overgrote deel is atheist.

Weet je ook zeker, natuurlijk :O

[...]
Nee het is niet het geloof in niets. Dat is hetzelfde als zeggen dat het Niet verzamelen van postzegels een hobby is :S


[...]

WAT? Arrogrant :S ...

Niet arrogant bedoeld door mij, misschien is het beter om te zeggen dat het los van elkaar staat. in ieder geval kan je met de wetenschap niet bewijzen dat God bestaat of dat evolutie waar is etc
[...]


Door Tweakers user thewizard2006, vrijdag 30 maart 2012 11:04

Moet ik dan vriendelijk zijn tegen mensen die een hekel hebben aan mensen die sex hebben of een relatie hebben van hetzelfde geslacht, die mij verbieden op zondag te winkelen, de voor mij willen beslissen of ik wel of geen abortus of euthenasie mag gebruiken.
Je verkondigt jouw idee hier als waarheid, of beter: Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, kerel.... Ik zeg nog dat ik denk, ikzelf ervan overtuigd ben etc, jij zegt iedere keer zoiets van "dat weet toch iederee"en "dat weten we allemaal" Volgens mij weet jij helemaal niet zoveel zo zeker als dat je hier staat te roeepn :)[...]
Mijn idee komt het dichtst overeen met de wereld zoals wij die kunnen verklaren, beleven, meten, zien, voelen door rationeel te denken, te onderzoeken, te testen, te hertesten en bevestigen. Dat wij bepaalde dingen nog niet weten wil niet gelijk zeggen dat er maar een god moet zijn. Sterker nog het is al zovaak bewezen dat zoveel zaken waar men vroeger dacht een god voor nodig te hebben blijkbaar gewoon te verklaren is (bliksem, bacterien en ziektes, bepaald gedrag dieren/mensen, natuurfenomenen, sterren en het ontstaan hiervan etc). Dat er bepaalde zaken zoals het ultieme begin van het ontstaan van leven of de vraag wat er voor de big bang was nog niet te beantwoorden zijn is wederom nog geen reden om daar dan maar een god neer te zetten. Wat dat betreft is wetenschap een stuk meer bescheiden door te zeggen dat ze het nog niet weten tov religie dat alles lijkt te weten.
Er zijn wel meer dingen niet zichtbaar en tastbaar, maar wel merkbaar. Ik geloof omdat het keer op keer voor mijzelf bewezen is, dat is geen wetenschap op zich, maar voor mij voldoende bewijs. ...[...]
Ja die dingen zijn meetbaar. Dat het voor jouzelf bewezen is zegt helemaal niets. Er zijn ook genoeg mensen ontvoert door aliens. Geloof je daar ook in? Zou ook wat zijn zeg als mensen een gevoel als voldoende bewijs zien en verder niets in twijfel trekken. Dan kunnen er hele enge dingen gebeuren.
Denk het toch niet, jij gelooft... dat het 95% is, bron? Newton wist voldoende om te kunnen geloven. Het enige dat veel atheisten beweren te "weten" is het hele gezeur over evolutietheorie. Evoltie is de enige reden waarom mensen atheist zouden kunnen zijn op een intellectuele manier. De theorie rammelt echter aan alle kanten. Chemisch is het zelfs bewezen (!) onmogelijk dat kans en tijd leven kunnen doen ontstaan...[...]
Hier een mooie lijst van atheisten die wetenschapper zijn http://en.wikipedia.org/w...in_science_and_technology Het gaat er om wat het bewijs zegt. Niet wat mensen zeggen.
Evolutie is een van de redenen om het intelligent design en creationisme te ontkrachten. Je bent erg selectief en hebt zo te zien niet echt veel pap gegeten van wat de evolutie theorie inhoud en door welk soort bewijs dit wordt ondersteund. Het zijn feiten die deze theorie ondersteunen. Je haalt het wetenschappelijke woord theorie door het slijk. Zwaartekracht is ook een theorie net zoals evolutie. Daarvan zeg je toch ook niet dat zwaartekracht rammelt aan alle kanten. Het ontstaan van het leven heeft trouwens helemaal niets met evolutie te maken. Dat is abioginese http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis
Ik zou dan graag de paper zien waarin je claimt dat het bewezen is. Dat wij het nog niet kunnen wil niet zeggen dat het niet kan. Dat is dezelfde fout die je continue maakt. Dat wij geen zwart gat kunnen maken wil niet zeggen dat het niet kan. Dat wij 1000 jaar geleden nog niet konden vliegen wil niet zeggen dat het nooit kan.
http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html
Je doet zelf waar je mij van beschuldigd kerel[...]
Die moet je even verder uitleggen.
Beter lezen aub. Ik DENK dat God de designer is; van alles, het leven hier op aarde. Via via dus uiteindelijk ook van techniek. Ik heb niet gezegd van computers, waar lees jij dat?
je eigen woorden zie quote hieronder
En tussen techniek en God is öf helemaal geen link (als je niet gelooft) 'f (geloof het of niet) God is de designer. En dus de grondlegger van de techniek, de bron van waaruit tweakers zijn bestaansrecht haalt.
Weet je ook zeker, natuurlijk :O
yes
Niet arrogant bedoeld door mij, misschien is het beter om te zeggen dat het los van elkaar staat. in ieder geval kan je met de wetenschap niet bewijzen dat God bestaat of dat evolutie waar is etc
Nogmaals, het is niet aan wetenschap om aan te tonen dat god waar is. Jij doet die claim dus jij moet het bewijzen. Alles dat gevonden wordt met wetenschap breekt het hele verhaal en de hele claim van een goddelijke entiteit wel af. Er zijn al genoeg voorbeelden gegeven wat deze zijn maar je hebt je oogkleppen op, no offence. Wetenschap heeft trouwens wel bewezen dat evolutie waar is. Hier een erg interessante en begrijpbare video http://www.youtube.com/watch?v=w1m4mATYoig

[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2012 11:05]


Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 30 maart 2012 11:05

Nee, God is trolling. Want hij heeft mij gemaakt.
LMFAO.

Door Tweakers user thewizard2006, vrijdag 30 maart 2012 11:07

Kain schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:05:
[...]


Nee, God is trolling. Want hij heeft mij gemaakt.
LMFAO.
Ik vermoed eerder dat je ouders de schuldige zijn Kain. Sorry to break your bubble :'(

Door Tweakers user D-Day, vrijdag 30 maart 2012 12:04

thewizard2006 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:07:
[...]


Ik vermoed eerder dat je ouders de schuldige zijn Kain. Sorry to break your bubble :'(
Je bent wel erg overtuigd van je eigen wereldje+zelfbedachte waarheid Tovenaar...
Wees eerlijk en geef toe dat je het minstens ook niet weet (in wetenschappelijke zin). Je hebt een geloof, en wil dat met alle macht bewijzen blijkbaar, waar doet me dat aan denken?

Door Tweakers user IStealYourGun, vrijdag 30 maart 2012 12:46

DrDDay schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:04:
[...]


Je bent wel erg overtuigd van je eigen wereldje+zelfbedachte waarheid Tovenaar...
Wees eerlijk en geef toe dat je het minstens ook niet weet (in wetenschappelijke zin). Je hebt een geloof, en wil dat met alle macht bewijzen blijkbaar, waar doet me dat aan denken?
Materialisme!!!
atheïst != agnost, zoals jij denkt zo goed te beweren.

Door Tweakers user 330656, vrijdag 30 maart 2012 13:52

Altijd maar weer die strijd tussen gelovigen en ongelovigen. Accepteer elkaar gewoon en laat elkaar met rust.

Hou je religie binnen de muren van je eigen huis en hou je ongelovigheid ook binnen je eigen muren.

Tegen gelovigen kun je niet opboxen in een religieuze discussie.

Graag dus ook deze religieuze propaganda binnen je eigen muren houden. Dank u!

Door Tweakers user thewizard2006, vrijdag 30 maart 2012 13:58

DrDDay schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:04:
[...]


Je bent wel erg overtuigd van je eigen wereldje+zelfbedachte waarheid Tovenaar...
Wees eerlijk en geef toe dat je het minstens ook niet weet (in wetenschappelijke zin). Je hebt een geloof, en wil dat met alle macht bewijzen blijkbaar, waar doet me dat aan denken?
De geboorte van een kind is mijn eigen wereldje en zelfbedachte waarheid? mkay.

Dat ik iets niet weet is geen geheim. Dat is ook iets dat ik meerdere malen hierboven heb vermeld. Echter dat ik of iemand iets niet weet is niet direct een reden om daar een god of andere entiteit te postuleren. Er is altijd de kans dat er "iets" is. Dit is echter zo onrealistisch en minimaal dat je kan stellen dat de kans zo klein is dat deze er niet toe doet. En als er al "iets" is dan is dat niet de god uit de bijbel of de koran. Die conclusie kan je toch wel trekken als je met je volle verstand deze boeken met hun leefregels en barbaarse streken door hebt gelezen.

Ik heb geen geloof, ik heb een afwezigheid aan geloof. Dit heb ik je ook al uitgelegd. Zeggen dat ik een geloof heb omdat ik niet geloof is hetzelfde als zeggen dat het Niet verzamelen van postzegels een hobby is.

ps mijn nickname stamt van ver voor de tijd dat ik mij hier mee bezig ging houden. Toen was ik nog te druk bezig met mijn christelijk opvoeding en scholing ;)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2012 14:01]


Door Tweakers user h2bzeit, vrijdag 30 maart 2012 14:39

het niet verzamelen van postzegels is mijn hobby. Problem?

Door DrDDay, vrijdag 30 maart 2012 19:15

thewizard2006 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:58:
[...]


De geboorte van een kind is mijn eigen wereldje en zelfbedachte waarheid? mkay.

Dat ik iets niet weet is geen geheim. Dat is ook iets dat ik meerdere malen hierboven heb vermeld. Echter dat ik of iemand iets niet weet is niet direct een reden om daar een god of andere entiteit te postuleren. Er is altijd de kans dat er "iets" is. Dit is echter zo onrealistisch en minimaal dat je kan stellen dat de kans zo klein is dat deze er niet toe doet. En als er al "iets" is dan is dat niet de god uit de bijbel of de koran. Die conclusie kan je toch wel trekken als je met je volle verstand deze boeken met hun leefregels en barbaarse streken door hebt gelezen.

Ik heb geen geloof, ik heb een afwezigheid aan geloof. Dit heb ik je ook al uitgelegd. Zeggen dat ik een geloof heb omdat ik niet geloof is hetzelfde als zeggen dat het Niet verzamelen van postzegels een hobby is.

ps mijn nickname stamt van ver voor de tijd dat ik mij hier mee bezig ging houden. Toen was ik nog te druk bezig met mijn christelijk opvoeding en scholing ;)
Ik vraag me serieus af of je de Bijbel hebt gelezen inderdaad. met name de laatste 20 boeken van de 66...

Jij bent er zonder wetenschappelijk bewijs van overtuigd dat God niet bestaat. In mijn ogen is dat hetzelfde als dat ik zonder wetenschappelijk bewijs aannneem dat God wel bestaat. Mijn geloof verschilt in die zin niet van dat van jou. Je maakt er geen altaar bij, ok. En noemt het dus geen riligie. Maar in essentie geloof je iets, zonder bewijs (volgens de strict wetenschappelijke definitie).
Er is een wetenschapper, Dawkins, die het volgende antwoord geeft op de vraag hoe hij het ontstaan van leven verklaart zonder God:
"seeding by Aliens" (ik kan je de documentaire noemen waarin die dat voor de camera beweert, met droge ogen)
:) :) En dat is dan een top-scientist en atheist. Je moet toch iets verzinnen om het leven te verklaren :)

Ten tweede kan je echte wetenschap volgens de moderne definitie los zien van God en geloof. Al eerder gezegd, maar met wetenschap kan je per definitie iets wat niet tastbaar en testbaar is bewijzen noch ontkrachten. Ik hoop dat het langzaam duidelijk wordt wat ik bedoel :)

Er is echter wel historisch en filosofisch te "bewijzen" dat God bestaat, ik heb er boeken en tijdschriften en wetenschappelijke artikelen over, zou je ze eens kunnen doorspelen.

Vond het btw wel een grappige nickname, verder no offense.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.