Gewonde Soldaat

Door Kain_niaK op maandag 15 januari 2018 06:01 - Reacties (25)
Categorie: Leven, Views: 3.680

Ik was een gewonde soldaat, gevlucht van het slagveld. Ik vroeg mij af waarom ik de vijand alleen aan het bevechten was? Waar waren de andere dappere soldaten? Toen kwam er op volle snelheid een paard langs. Met een ruiter op het paard. Deze ruiter had een lange mantel aan maar hij passeerde mij zo snel dat ik het niet allemaal goed kon zien. Ik hoorde "plink" en een gouden dukaat landen in mijn hand. Op deze dukaat stond:

Ik ben je Vader en je Koning.
Ik hou van je.
Ik accepteer je.
Ik bevestig jou.
Jij ben echt en niet fake
En ik geniet van jou.

Dat laatste, die was nieuw voor mij. Dat heb ik nog nooit geloofd. Maar nu wel.

De soldaten met de beste wapens winnen het niet altijd. Maar de soldaten die het meeste geloof in hun zaak hebben zijn bereid om zelfs hun eigen leven er voor op te geven. Dit zijn de soldaten die een oorlog winnen.

Dus toen heb ik mij maar omgedraaid. Ik mank nog een beetje en ik heb alleen maar krukken, maar als ik de vijand zie dan ga ik hem toch een klap geven. En ik vind heus wel een mede-soldaat. Met of zonder krukken.

Volgende: Bitcoin Straatmuzikant Matthijs 21-01 Bitcoin Straatmuzikant Matthijs
Volgende: God is Goed 14-01 God is Goed

Reacties


Door Tweakers user Soldaatje, maandag 15 januari 2018 06:33

En zo is het maar net!

Door Tweakers user Kain_niaK, maandag 15 januari 2018 07:07

Wakkere soldaat hierboven, vijand opgepast! :Y)

Door Tweakers user Waarnemer, maandag 15 januari 2018 17:40

De soldaten met de beste wapens winnen het niet altijd. Maar de soldaten die het meeste geloof in hun zaak hebben zijn bereid om zelfs hun eigen leven er voor op te geven. Dit zijn de soldaten die een oorlog winnen.
En daarom kan datzelfde geloof een heel gevaarlijke zaak zijn als de boodschap niet wordt begrepen of (bewust) verkeerd wordt verkondigt.

Met als recent geloofsvoorbeeld IS.

Door Tweakers user T-Forever, maandag 15 januari 2018 19:21

En wat hebben die soldaten er aan als er ergens een meneer 10.000 km verderop op een knopje drukt, met hun zogenaamde precisiewapens.
Win je dan alsnog de oorlog omdat je bereid bent te sterven?

Door Tweakers user Kain_niaK, maandag 15 januari 2018 19:33

Waarnemer schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:40:
[...]


En daarom kan datzelfde geloof een heel gevaarlijke zaak zijn als de boodschap niet wordt begrepen of (bewust) verkeerd wordt verkondigt.

Met als recent geloofsvoorbeeld IS.
Klopt als een bus.

Door Tweakers user Kain_niaK, maandag 15 januari 2018 19:34

T-Forever schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:21:
En wat hebben die soldaten er aan als er ergens een meneer 10.000 km verderop op een knopje drukt, met hun zogenaamde precisiewapens.
Win je dan alsnog de oorlog omdat je bereid bent te sterven?
Ik was geen letterlijke taal aan het spreken. Ik was spirituele taal aan het spreken.

Door Tweakers user jorrit91, donderdag 18 januari 2018 20:07

Wat een gelul zeg. Waarom bestaat jouw god wel, en de anderen niet?

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 12:38

https://wol.jw.org/nl/wol/dt/r18/lp-o/2018/1/21
omdat
https://wol.jw.org/nl/wol/dt/r18/lp-o/2018/1/20

het hervormd christendom is doorwoven en verwrongen van leugens
bovendien is het geen gevoel of blind geloof maar zijn het rotsharde feiten als je echt studeerd.

zo was het vleselijke deel gestorven maar het "geestelijke" deel tot koning opgestaan voor een ieder die ziet... onmiskenbaar en volmaakt is zijn nalatenschap, zijn verhaal en rol in tijd.
en niet in de 300 n.c. kerkelijke bakstenen en zwaarden, die de wereld veroverde en het Woord zelf verdraait tot heiligschennis en blasfemie.
deze is zelfs de rede dat het moslimdom en buddhisme bestaan omdat ze de leringen van de kerk niet voor vol konden aannemen.
en waarom extremisten helemaal doorslaan naar een eigen begrip en uitoefening van de wet volgens hun nieuwe "profeten".

als je de trompetten hoort weet dan dat de openbaring aan de drempel staat en laat je niet begoochelen of dronken maken maar zoek, zie en spreek de waarheid.
blijf ver van de overspeligen en blinde leiders/lijders vandaan maar zoek de pure en ware beoefening zoals ze 300 jaar voor de kerk volbracht was.
en als je dan begrijpt wat de nalatenschap is, grijp hem aan, raak zijn kleed aan, en behaal werkelijk de eindstreep, niet langer door blind geloof en gevoel, maar in verzekerdheid en ondersteuning van de waarheid.
word zelf nederig, gereinigd en aanvaardbaar niet dronken, blind en trots door de zoete woorden en bedwelmende wierrook van (geestelijke) hoeren maar ken Zijn stem en Woord.

last but not least zijn we geen soldaten maar in het uiterste geval slacht offer en in ieder geval vredelievend overtuigd volgeling en mensen die wapens af doen om met verstand en beleid te tuinieren en te verzorgen terwijl de rest van de wereld in oorlogen verkeert.
die duidelijke onderscheiding is als een veilige wachttoren.
desondanks krijgen wij een bovengemiddeld (in) zicht, worden beproefd door en zien de ziekten in de wereld en de kennis en beoefening wordt als een vol ornaat en toolset waardoor wij zelfs wannser wij struikelen blijven opstaan en verduren terwijl anderen ten prooi vallen aan foute voorbeelden en leugens en ze spoedig de afgrond tegemoet dwalen.

ik deel hier met jou een Talent, zoals deze aan mij gegeven is, pareltjes en andere dingen als schat bij elkaar gebracht, als investering, als slaaf, omdat ik mijn meester aan de horizon al zie komen en spoedig verwacht.
wanneer het zaad op vruchtbare grond terecht komt zal deze zeker ontspruiten.
doe er jouw en anderen hun voordeel mee zodat al dit niet is als in:
https://wol.jw.org/nl/wol...t/O/2017/40/7#h=92:0-93:0
maar:
https://wol.jw.org/nl/wol...7/40/10#h=117:242-117:430

vriendelijke groet uit de bergen, JH WY, ten zuide van Montana, ten zuide van Canada

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 14:26]


Door Tweakers user jorrit91, zondag 21 januari 2018 15:00

@Dr.Zeno De tering, jij moet nodig eens naar de psychiater. Ben wel erg benieuwd naar je rotsharde feiten trouwens!

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 15:22

jorrit91 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:00:
@Dr.Zeno De tering, jij moet nodig eens naar de psychiater. Ben wel erg benieuwd naar je rotsharde feiten trouwens!
Zoals het rotsharde feit dat zowel jesus als de apostelen gestorven zijn en dat het koninkrijk niet in vleselijke zin nog moest ontstaan maar dat het voorbeeld volbracht is en de wet vervult.
En dat het hervormde christendom, het katholicisme, die over de wereld verspreid is, een rol aannamen alsof ze het vlees en de wet zelf zijn.

Daarmee zijn ze op een troon gaan zitten die hen nooit toegedeeld is en tot op de dag van vandaag de controverse in stand houd en leugens spuwt.

Bovendien is de nageboorte van deze beweging, "de tempeliers" genaamd, het oorlogvolk geweest die deze vervormde beoefening en opvattinggen van hun eigen soevereiniteit over de rest van de wereld verspreide.

Dit ligt aan de oorsprong van het moslimdom die jesus op zich wel aanvaarden maar met dank aan de misinformatie en wanbeleid van "de kerk" nooit als koning konden accepteren.
Zodoende hebben ze jesus nooit als oplossing en volbrenging geaccepteerd en overcompenseren naar het wettische gedeelte.
Daarnaast is een andere vertakking het Buddhisme. Die zich ook boven de oorspronkelijke vertelling en het bericht hebben geplaatst door een overkoepeling te maken en het oorspronkelijke bericht met nieuwe symboliek in een nieuw jasje te steken waar alles 1 natuur is en beiden tegenstellingen eennaspect van een enkele entiteit is.

Iets wat je ook terugziet in doorontwikkelde Joodse stromingen.

Allen kennen de geschiedenis niet en denken de okrsprong ontsproten te zijn naar een superieure oplossing.

En al dit kun je haarfijn en opzoeken en naspeuren. Feiten. Onze geschiedenis en waar men de plank mis sloeg en dlwaar de oorlogen van vandaag liggen.

En dat is slechts een schets van raamwerk. Er is veel en veel meer in details te bespreken maar geblaat als "heuj kom maah op met die feituh" slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Bovendien vind ik de norm gekker dan mijn abnormale perspectief. Doe aan een stuk meer onderzoek, sanity checking en doelbewuste keuzes dan je gemiddelde stapvriendjes.

Het is absoluut te verwachten dat iemand die in een wereld van amusementen leeft weinig zal begrijpen van iemand die een leven leeft van studie in heel andere richtingen.
Het stigma op alles wat bijbels is of klinkt slaat sowieso nergens op. Het is als mensen die een boek belachelijk maken maar hem nooit gelezen hebben. Want ze hebben alle filmen en het geroep van anderen gehoord... Dat is genoeg om een mening te vormen denken ze.

Bovendien ben ik ruim een decennia getrouwd met mijn vrouw. Ze heeft jaren gewerkt als psychologe. Dat soort ongefundeerde uitspraken slaan nergens op wanneer je niet weet waar je het over hebt en de informatie mist om te toetsen waar ik het over heb.

Verwacht ook niet meer van een jaren 90 kind.... De tering zeg......
Lomp, respectloos en trots als een aap met een strik. Ze zouden schoolpsychologen moeten aanschaffen en kinderen moeten verbieden wanneer ouders ongeschikt zijn om voorbeeldige kinderen voort te brengen.
Maar goed "succes" wordt tegenwoordig heel anders gezien.

Als je in principes en vormen leert denken en kijken dan zul je nog leren hoe belangrijk het is om éénheid te bewaren en niet de mensheid te verdelen onder wegwerp creaties.
Want mensen voeren oorlog rond namen en het idee van een persoon of object of stellen zich achter het één in tegenstelling tot het andere.
De mens zal alleen verder uit elkaar vallen en chaos en conflict toenemen onder alle "valse goden" die men tegenwoordig aanbidt.
Denk dan aan allerlei producten en namen, voorbeelden.
Maar zolang de mens niet samen komt als 1 dmv 1, dan zal alle problematiek het bewijs voor één juist zijn.

En dam hebben we het nog niet eens over de breedte en diepte van kennis en inzicht gehad over de daadwerkelijke wereld maar slechts het begin van kijken en co-relateren.

In feite als je aan mindmapping zou gaan doen, in de vorm van een boom, rond welke vertakkingen jouw en mijn aannamen hangen, dan zal er heel snelduidelijk worden wie er meer samenhang en feitelijke onderbouwing in eem totaalzocht onderbrengt emwie van amusementen aan elkaar bungelt, en die zin werkelijk gek is, uit tegenstrijdigheden, conflicten en zonder fundament en samenhang door het leven gaat.

Wanneer ik het over wetten heb dan heb ik het over onveranderlijke rotsvaste wetten zoals wanneer je 1 ontneemt, dat volgens wet 1 schuld ontstaat.
Dit soort fundamentele natuurwetten zie je terug in het Mozaïsche.
En waarom dé mens één wet en oplossing dient te delen als ze samen willen komen en blijven. De mens is de oorslrong hardstikke zoek en daarom is ons huidige wettenstelsel een web geworden met mazen omdat ze het fundamentele niet meer kennen nog zoeken en denken dat de oplossing in evolutie ligt en uit conflicten kan ontstaan.
Maar de oplossing is er al lang.
En als je daadwerkelijk zou bestuderen dan wist je heel goed dat wat ik zeg niet gek is maar als een rots die niemand kan weerleggen.

Maar met een open vraag als "kom maar op met die feiten" is het praktisch onmogelijk om je alle informatie te overleggen of concrete punten te maken.

Je herkent rechtvaardigen aan de vruchten die ze afwerpen en toch zien blinden helemaal niets want ze meten met maten en meters van "succes" die kant nog wal slaan.

Als zwijnen vertrappelen ze parels en vallen aan omdat ze te dom zijn om hun waarden te kennen of er op niveau over te praten.
Aldus het stukje wat ik eerder aanhaalde.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 16:13]


Door Tweakers user jorrit91, zondag 21 januari 2018 17:21

Wow. Wat een wartaal.

"Zoals het rotsharde feit dat zowel jesus als de apostelen gestorven zijn en dat het koninkrijk niet in vleselijke zin nog moest ontstaan maar dat het voorbeeld volbracht is en de wet vervult."

Wat betékent dat überhaupt? Verder zijn ik en mijn stapvriendjes nogal van het zelf onderzoeken, vandaar m'n vraag naar feiten, rotsharde feiten. Ik huiver, maar gniffel ook over de naïviteit en het misplaatste superioriteitsgevoel waarmee onze soort besmet is geraakt. Van willekeurige ideeën van "kroon op de schepping" en "rentmeesters". Overal waar onze soort voet aan land zette had onze aanwezigheid een vernietigende impact op het ecosysteem, met enorme uitstervingsgolven tot gevolg. Maar we zien onszelf graag als het belangrijkste, slimste, meest geavanceerde dat welke entiteit dan ook ooit heeft voortgebracht. En hoewel ons DNA voor ~98% overeenkomt met Chimpansees en Bonobo's, zijn toch alle dieren volstrekt unieke schepsels en zijn wij zeker geen dieren. Ondertussen innoveren we onszelf de afgrond in en zijn we hard op weg om een beroerde eindtijd neer te zetten op het scorebord van dieren die de aarde hebben gedomineerd.

Waarom moet ons leven eigenlijk meer zijn dan "ik ben er"? Omdat anders ons bestaan zinloos is, en ik denk dat het dat is, we kunnen er alleen niet mee leven. En dan krijg je mensen die dit soort absurde wartaal uitkramen om alles wat krom is recht te lullen met geestelijk gezever.

Ik heb met je te doen.

Door Tweakers user jorrit91, zondag 21 januari 2018 17:23

En blijven roepen dat je boodschap keiharde feiten betreft en die vervolgens niet overleggen, maakt je statement niet echt sterker.

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 17:32

Je stelt niet eens een vraag.
Wtf verwacht je dan.

"hey zeg eens"

Heb met jou te doen.

Mijn punt is dat conclusies getrokken worden op basis van feiten en studie.
Maar zonder specifieke vraag kun je moeilijk ALLES op tafel leggen.

En dan vind je het vreemd als ik in brede zin vanalles en nog wat moet aankaarten?
In pogingen om zoveel mogelijk cliches, de typische stellingen aan te kaarten?

Ga lekker ergens anders zeveren anders.

Bovendien zeg ik exact het zelfde. Walgelijke trots, destructieve uitwerkingen.
Het verschil is dat ik het over wetten en oplossingen heb terwijl de gemiddelde mens vooral bezig is met zijn eigen ongemakken en gemakken op een Jip en Janneke niveau.
En zelf onderzoeken? Jij denkt dat ik maar aan neem? Maar geloof?
Je hebt duidelijk niet eens nagedacht over de feiten die ik aanhaalde om maar te zwijgen over ze te toetsen.

Duidelijk weet jij niet eens wat er in de bijbel staat maar je vind het alvast naief.
Het katholicisme en haar slachtoffers, dat is naief. Maar dat is geen maatstaf van de bijbel.
Dat is het zelfde als zeggen dat reviews groter zijn dan een daadwerkelijk product en onderzoek en dan vooral niet zelf onderzoeken... waar je zogenaamd van bent.
Omdat "iedereen" uit gaat van de review en hervertelling van iemand volledig bewezen ongeschikt.
En als klap op de vuurpijl lach je een daadwerkelijk student, iemand die zich jaren inzet om het onderste uit de pan te halen, de onderste steen boven te krijgen, iemand die zich in talen en filosofie oud en nieuw, geschiedenis en de daadwerkelijke geschriften stort, omdat je met je eigen dwaasheid meet. Meet? Nee... Schat en gokt.
Een byproduct van walgelijke trots.
Zo dachten ze destijds ook en dachten de boel te kunnen en moeten herschrijven.
Zo ontstond het katholicisme. Fyi het betekend "universeel". Het toppunt van waanzin.
Ze vonden de integriteit ook maar lastig want als staat wil je niet hard zijn maar zovee mogelijk zieltjes winnen om belasting te betalen.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 18:13]


Door Tweakers user jorrit91, zondag 21 januari 2018 18:16

Ik ken genoeg mensen die hun hele leven verdoen met het bestuderen van "de schrift", wat zich meestal vertaald in eindeloos letterneuken en je druk maken om de kleinste details, zonder dat het fundament ooit bevraagd wordt:
- Waarom jouw god, en niet die van de andere kant van de wereld?
- Waarom heeft een genadig god het nodig om z'n eigen zoon te laten sterven alvorens genadig te worden?

Zo kan je heerlijk in je eigen ongenaakbare vijvertje blijven zwemmen en vinden dat je super grondig bezig bent, maar het is bezigheidstherapie.

- Waarom denk je dat god bestaat?
- Staat in de Bijbel
- Waarom heeft de Bijbel autoriteit?
- Zegt god.
- ...

Verder ben ik gelovig opgegroeid en ken ik hele stukken van die onzin uit m'n hoofd, dus ik weet wel waar ik het over heb geloof ik

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 18:17]


Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 18:34

jorrit91 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:16:
Ik ken genoeg mensen die hun hele leven verdoen met het bestuderen van "de schrift", wat zich meestal vertaald in eindeloos letterneuken en je druk maken om de kleinste details, zonder dat het fundament ooit bevraagd wordt:
- Waarom jouw god, en niet die van de andere kant van de wereld?
- Waarom heeft een genadig god het nodig om z'n eigen zoon te laten sterven alvorens genadig te worden?

Zo kan je heerlijk in je eigen ongenaakbare vijvertje blijven zwemmen en vinden dat je super grondig bezig bent, maar het is bezigheidstherapie.

- Waarom denk je dat god bestaat?
- Staat in de Bijbel
- Waarom heeft de Bijbel autoriteit?
- Zegt god.
- ...

Verder ben ik gelovig opgegroeid en ken ik hele stukken van die onzin uit m'n hoofd, dus ik weet wel waar ik het over heb geloof ik
- Waarom jouw god, en niet die van de andere kant van de wereld?
Het is niet zomaar een god.. een hoogte of een naam.
Als je de bijbel zou bestuderen dat zou je weten dat Jehovah betekend hij die bewijst te zijn door datgene wat hij maakt.
Met andere woorden we leren hem kennen door hoe hijnzich kenbaar maakt.
Waarom hij? Omdat het er maar één kan zijn. De waarom zouden we dieper op in moeten gaan.
Zo is er één wet waar alles naar werkt en geen meerdere in conflict aan de basis. Alleen de mens wijkt af in vele eigen variaties.

- Waarom heeft een genadig god het nodig om z'n eigen zoon te laten sterven alvorens genadig te worden?
Hij liet hem niet sterven om genadig te worden maar was zo genadig om zijn zoon te sturen om een rol te vervullen en zodoende in de oplossing, het voorbeeld, te voorzien.

- Waarom denk je dat god bestaat?
Omdat alles in het universum zich volgens één wet uit en wijst naar een heelheid=heiligheid.

- Waarom heeft de Bijbel autoriteit?
Vertalingskwestie.
Oorspronkelijk spreekt men van een Woord.
Zo is de schepping een woord en de bijbel een conclusie van dit woord.
De reden dat de bijbel een autoriteit is is eenvoudigweg omdat ze dingen spreekt die naar waarheden onderscheid maken tussen het één en de ander ondersteund door verslaggevingen.
Het simpele feit dat de bijbel al 2000 jaar gebruikt wordt om terecht te wijzen zegt genoeg. Dat de beoefening verdwaast is ontkent niemand.
Het is de kerk die ieder onderscheid samenvoegt tot een drie-éénheid en predestinatie/predeterminatie. Men heeft in het oude romen veel geloven bij elkaar geprobeert te brengen om het katholicisme te vormen, welke "universeel" betekend.
Waarmee ze zich een overspeler maakten, een hoer, wat ironisch genoeg de bijbel zelf veroordeelt.

Uit de vragen die je stelt merk ik duidelijk op dat je inhoudelijk NIET weet wat er daadwerkelijk staat. Het zijn de typische kerkelijke cliches.
Maar mensen die oprecht vragen worden geholpen.
Helaas zijn het vaak mensen met eigen agendas die zogenaamd in oplossingen en antwoorden voorzien. Lees: mensen die zichzelf en hun afgoden dienen. Geld, faam, noem maar op, niet jou. De tijdelijke koning zelf waste de voeten van zijn volgelingen, als volmaakte voorbeeld. Zijn nederigheid is door de wet verheven als het voorbeeld en heeft daarmee in de oplossing voorzien.

De kerk daarentegen heeft zichzelf verhoven en bewijst zijn eigen dwalingen maar schrijven hun "succes" (verlogenheid) aan god toe. Schijnheilige populistische machtswellustelingen zijn het.
Deze overspelige schijnheilige is dé reden dat het moslimdom en buddhisme bestaan.
Om nog maar te zwijgen van de Joden die nog steeds "op de verlosser" wachten en hun verdraaide wet opleggen tot op de dag van vandaag en dan de talrijke vertakkingen er van.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 18:59]


Door Tweakers user jorrit91, zondag 21 januari 2018 18:58

Haha, wauw. Mooi dat je tevreden bent met: omdat het in de Bijbel staat.

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 19:02

jorrit91 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:58:
Haha, wauw. Mooi dat je tevreden bent met: omdat het in de Bijbel staat.
Jij snapt het duidelijk nog steeds niet.
Ik toets dagelijks of wat er staat met de werkelijkheid strookt.
Bovendien past het in mijn eigen moderne inzicht en begrip.

Het spreukje "omdat het in de bijbel staat"... Zo afgezaagd en typisch voor iemand die niet weet wat er staat en niet daadwerkelijk onderzoek doet.

Voor het gemak negeer je alle zaken die ik aanhaal en doet er ook geen onderzoek naar.

Zo jong als je bent zo dom, ongehoorzaam en ongeinteresseerd en onoprecht ben je blijkbaar ook.
Ga lekker door met oppervlakkige pogingen om te schaken en te steken maar je maakt geen kans.

Ga lekker de natuur in en begin eens te kijken in plaats van de clown uit te hangen in je eigen wereldje online.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 19:11]


Door Tweakers user jorrit91, zondag 21 januari 2018 19:18

Dr.Zeno schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:02:
[...]


Jij snapt het duidelijk nog steeds niet.
Ik toets dagelijks of wat er staat met de werkelijkheid strookt.
Bovendien past het in mijn eigen moderne inzicht en begrip.

Het spreukje "omdat het in de bijbel staat"... Zo afgezaagd en typisch voor iemand die niet weet wat er staat en niet daadwerkelijk onderzoek doet.

Voor het gemak negeer je alle zaken die ik aanhaal en doet er ook geen onderzoek naar.

Zo jong als je bent zo dom, ongehoorzaam en ongeinteresseerd en onoprecht ben je blijkbaar ook.
Ga lekker door met oppervlakkige pogingen om te schaken en te steken maar je maakt geen kans.

Ga lekker de natuur in en begin eens te kijken in plaats van de clown uit te hangen in je eigen wereldje online.
"Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hen niet te ergeren"

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 19:25

Jouw hele reden van reageren is om te ergeren of is je dat ontgaan. Een beetje vanuit je trotse afgezonderdheid en onbegrip alles weglachen.
Daarentegen probeer ik mijn best te doen om nuttige reacties te plaatsen maar je bent een ondankbaar knuppeltje.

Bovendien neem ik de consequenties per wet voor lief.
Ik zou niets liever willen dan dat je mij behandelt zoals ik jou behandel en eens werkelijk iets goedbedoelt zou schrijven en daadwerkelijk aandacht schenken aan wat er gezegt werd.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 19:28]


Door Tweakers user TerraGuy, maandag 22 januari 2018 00:32

Gezellig altijd, die religieuze discussies. Je kan er kilometers aan tekst mee vullen en aan het einde heeft geen enkele partij er echt bij gebaat.. ;(

Door Tweakers user 936443, maandag 22 januari 2018 06:18

TerraGuy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:32:
Gezellig altijd, die religieuze discussies. Je kan er kilometers aan tekst mee vullen en aan het einde heeft geen enkele partij er echt bij gebaat.. ;(
Wat een onzin.
We kunnen er hele levens zinvol mee vullen en over veel themas van uit perspectieven en redenen praten.

Moet je wel eerlijk zijn en niet een gesprek beginnen om de clown uit te hangen.

Moet je maar eens verklaren waarom er mensen zijn die hardstikke gelukkig leven en goed bezig zijn, met groot begrip van de wereld en mens terwijl de andere 99% die het er niet mee eens WILLEN zijn juist keer op keer het probleem in het leven zijn.

Blijft vooral alle religie op een berg gooien terwijl je de geschiedenis en verspreidingen niet kent. Dan kunnen we ook alle politiek en alle samenleving vervloeken.

Het zijn telkens vooroordelen van zogenaamd "geschoolde" overtuigd atheïsten die de boel verzieken en elke inhoudelijke discussie onmogelijk maken.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 06:58]


Door Tweakers user TerraGuy, maandag 22 januari 2018 11:29

Wat een felheid, nijd, 'ja maar jij!', de oordelen, 'jij moet dit en dat', het zo gebrand zijn op het 'gelijk', het proberen te overtuigen zonder oog te hebben voor wat er gebeurt bij de ander.. Zou het niet fijner zijn om op verbinding aan te sturen? Verbinding met je medemens, luisteren naar wat er onder zit ipv afbranden vanwege zijn woorden? Wat maakt het uit dat iemand iets zegt wat je triggert of wat je onzin vindt, zodra je op die wind mee gaat waaien ben je de verbinding en dus de ander kwijt. Als liefde de centrale boodschap is in de bijbel, dan mis ik dat compleet in dit soort discussies. Gelijk proberen te krijgen is niet de sleutel. Vandaar dat ik zei: niemand is er bij gebaat, want dat gebeurt alleen als er verbinding en liefde is.

Door Tweakers user 936443, maandag 22 januari 2018 13:54

TerraGuy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:29:
Wat een felheid, nijd, 'ja maar jij!', de oordelen, 'jij moet dit en dat', het zo gebrand zijn op het 'gelijk', het proberen te overtuigen zonder oog te hebben voor wat er gebeurt bij de ander.. Zou het niet fijner zijn om op verbinding aan te sturen? Verbinding met je medemens, luisteren naar wat er onder zit ipv afbranden vanwege zijn woorden? Wat maakt het uit dat iemand iets zegt wat je triggert of wat je onzin vindt, zodra je op die wind mee gaat waaien ben je de verbinding en dus de ander kwijt. Als liefde de centrale boodschap is in de bijbel, dan mis ik dat compleet in dit soort discussies. Gelijk proberen te krijgen is niet de sleutel. Vandaar dat ik zei: niemand is er bij gebaat, want dat gebeurt alleen als er verbinding en liefde is.
Ligt er maar helemaal aan over welke aspecten je praat.
Een onderdeel van liefde en verbinding is ook wet.
Het idee dat alles moet kunnen en goed te praten is en bovendien kan werken dat is niet.

Wat het uitmaakt is dat er geen nut is om in het nutteloze te investeren of zelfs het schadelijke of je daarin te blijven omgeven.

En ja. In deze tijden moeten we veel onrecht verdragen en toch behulpzaam blijven maar daar komt een einde aan.

Het is zo dat zogenaamde "geschoolde" atheïsten juist niet verder willen en kunnen kijken door vooroordelen. Daarentegen groeien we allemaal op in de zelfde samenlevingen dus heb ik echt geen moeite met het begrijpen van hun kant...
Het is juist mijn kan die keer op keer weggelachen wordt in puur onbegrip en vooroordeel zonder daadwerkelijk te kijken wat en waarom ik iets zeg.

Niemand zal dat probleem ontkennen en het spreekt voor zich.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 14:56]


Door Tweakers user TerraGuy, maandag 22 januari 2018 16:39

Een onderdeel van liefde en verbinding is ook wet.
Kun je dit verder uitleggen? Wat me zo te binnen schiet is dat Jezus het ook niet zo nauw nam met de wet, als liefde een betere optie was. Maar misschien bedoel je wat anders.
Het idee dat alles moet kunnen en goed te praten is en bovendien kan werken dat is niet.
Dit illustreert het mooi, dit is niet wat ik zeg, dit vul je zelf in. Bam, weg verbinding. Je eigen idee. Wat levert dat op? Heb je door wat er gebeurt als je dit zo schrijft?

Je begrijpt de kant van de 'atheïst' volledig en wordt zelf weggelachen zeg je. Begrijpt de 'atheïst' jou volledig en ben je zelf altijd respectvol naar de 'atheïst'? Vraag eens eerlijk aan een atheïst of hij jou begrijpt, en wil begrijpen. En of een atheïst vindt dat jij respectvol naar hem/haar bent.
Als ik lees wat je hierboven schrijft, weet ik niet of ik het bijzonder respectvol vindt. Je haalt uit naar de ander, generaliseert, je zet jezelf in een slachtofferrol, je vult zaken in die een ander niet gezegd heeft, je oordeelt over een ander, je scheldt uit.. is dat recht? Liefde? Verbinding? Is dat zonder oordeel? Is dat respectvol? Er klinkt veel frustratie in wat je schrijft, en het komt mij over dat je ook vanuit die frustratie schrijft, klopt dat?

Door Tweakers user 936443, maandag 22 januari 2018 21:05

Hij nam de wet niet alleen zeer serieus, hij overlegde en leefde hem ook volmaakt. Bove dien volbracht hij hem en voorzag zo in de oplossing voor de menselijke problematiek ej verdeeldheid.
Het waren de farizeeën en joden die dachten de wet te kennen maar overdreven en onjuist toepasten. Ze hebben Jesus nooit erkend als de volbrenging van wat er per wet nodig was.

En nee de atheïst wil het niet begrijpen maar in zijn onbegrip bevoordeelt hij het alvast als de reinste onzin.
Terwijl ik wel de argumenten en spreukjes van hen ken gaat het de andere kant niet op.
Te veel mensen denken de bijbel en kernpunten of "het idee" te kennen maar ze zitten er heel erg ver vanaf en willen het niet horen.
Prima. Maar kom dan niet jokeren.

De kerk, die neemt het niet zo nauw. Als het maar goed voelt en mensen bij elkaar brengt. Maar ze zijn boven de wet en wetgever gaan staan. Dat het corrupt, hypocriet en bove dien niet werken kan, dat ontgaat ze omdat ze niet onderlegt zijn in wat er staat maar er hun eigen idee van hebben gemaakt.
Daarom dus ook "universeel" oftewel katholiek (grieks) maar geen rein "christendom".
Ik kan het maar niet vaak genoeg benadrukken dat het katholicisme een eigen hervorming is en ten grond ligt aan oorlogen, het ontstaan van het moslimdom en buddhisme omdat ze allen het niet voor vol kunnen nemen en de oorspronkelijke overlegging en naleving niet kenden. Hun misdragingen zijn lijnrecht de oorzaak en stammen van alle redenen en het gedrocht "religie" waarom de bijbel niet serieus genomen wordt. simoelweg omdat wat hun doen schijnen wat er in staat niet is wat er in staat.

Wat er daadwerkelijk in staat is een exact verslag van welke problemen er voor de mensen waar liggen en hoe deze op te lossen in navolgbare logica en een heldere zienswijze.
Geen gevoelskwesties of dronken gelal en mystieke wierrook.
Het legt haarfijn uit hoe de mens ontwikkelde en uit elkaar groeit en zelfs hoe deze zich in de toekomst zouden gaan ontwikkelen (ooenbaringen).
En verbeisterend komt het 1:1 overeen met de wereld waarin wij nu leven.
Zo is er verteld in hoeveel uiteinden we zouden terechtkomen en in welke relaties ze tot elkaar staan en tot welke afloop we gaan komen.

Mijn frustratie is bovendien vanzelfsprekend. Het is alsof ik tegen een muur praat.
Alsof ik zaai op rots en in onkruid. Er is geen raakvlak bij mensen wiens brein uit vanalles behalve daadwerkelijk begrip en kennis bestaat.
Oftewel trotse leegte en leugens. Vlotte spreuken en aannamen maar geen daadwerkelijke stof. Wat moet je met iemand die zegt "oh dus je hebt genoeg aan 'omdat het in de bijbel staat'" en ik net kernpunten aanhaalde die aantonen dat wat er in staat niet enkel een leuk idee is maar te maatstaven is.
En nee dat is geen daadwerkelijke vraag die je hoeft te beantwoorden en zo de rest van het schrijven te negeren en ontlopen.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 21:31]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.