God is Goed

Door Kain_niaK op zondag 14 januari 2018 12:16 - Reacties (37)
Categorie: Thy kingdom come., Views: 4.345

Dit is het verhaal. Ik heb schizofrenie. Maar dat is geen vloek, dat is een zegen. Af en toe dan verlies ik de realiteit en soms doe ik dan dingen waar ik later spijt van heb. Maar God is goed. Aan de andere kant is mijn creativiteit gelinkt aan mijn geestelijke ziekte. Ik kan het een dus niet hebben zonder het andere. Want God is goed.

In Zijn Godheid heeft Hij me niet alleen gezegd met creativiteit maar Hij heeft me ook gezegend met schizofrenie. Er zijn mensen die niet geloven dat God goed is en dat als ik dit schrijf, dat een geestelijke ziekte iets goeds van God kan zijn, dan geloven ze dat niet. Maar als ze God echt zouden kennen dan zouden ze er achter komen dat God liefde is en dat God van hun houdt. En dat alleen God kan liefhebben. En dat wat wij mensen verstaan onder liefde helemaal geen liefde is. Het is een vieze liefde. Een smerige liefde. In vergelijking met God's zijn Liefde.

Terug naar mijn verhaal. Ik ben door God gemaakt om muziek te maken. Met die muziek verspreid ik God zijn Grote Naam. Die muziek die eert mij maar eigenlijk God want al mijn muziek en creativiteit komt van God.

Ik ben al 15 jaar lang aan het proberen om voltijds in de muziek te kunnen werken. Nu, niet alleen muziek. Ik wil mijn creativiteit gebruiken en daar van kunnen leven.

Ik heb niet zo veel nodig. God heeft mij ook heel rijk gemaakt door mij goede ouders te geven en een hele goed familie. En ik ben ook nog eens geboren in een rijk land. Wat een zegen allemaal. Omdat God goed is en van mij houdt. Daar heb ik niks voor gedaan. Dat is gewoon zo. Ik ben geliefd door mijn Vader, die Alles heeft gemaakt en de Wereld in Zijn hand heeft. Dat weten, dat geloven, is een rots in mijn leven.

Een rots groter en hoger dan de hoogste berg. Ik ben niet bang want God is de Schrijver van mijn verhaal. God Schrijft Goed en de Schrijver IS Goed. Daarom dat ik mijn leven kan leven zonder angst. Want ik weet dat het verhaal goed geschreven is en dat God de held in mijn verhaal is. Die held is natuurlijk Jezus.

Als ik nu nog lezers over heb .... dan ben je gezegend!


Ik leef al een tijdje van een ziekenuitkering. Maar ik probeer ook te werken. Helaas werkt deze uitkering niet goed. Als ik werk dan krijg ik geen uitkering ook al heb ik maar voor twee weken werk. Het is dus financieel interessanter om helemaal niet te werken of om voltijds te werken. Er tussen in is er niet bij want dan kan ik op het huidige systeem net zo goed niet werken. Ze belonen me hier in Canada niet voor het aannemen van kleine beetjes werk. Als ik bijvoorbeeld 200 CAD verdien dan geef ik dat op en dan word dan gewoon van mijn uitkering afgetrokken en krijg ik minder.

Als ik voor twee weken werk aanneem, dan verdien ik te veel en dan word de uitkering stop gezet. Het kost mij dan een maand om de uitkering weer aan te vragen en uiteindelijk is het resultaat dat ik over 3 maanden en wat werk ik minder geld heb dan als ik gewoon 3 maanden helemaal geen werk aanneem.


Om dit probleem voor mij op te lossen want ik wil heus wel werken maar ik vind alleen maar kleine korte baantjes momenteel. Daarom zeiden ze tegen mij: ga maar op AISH

Dat staat voor Assisted Income For The Severely Handicapped.

Maar ik ben niet heel erg gehandicapt ik ben zelf niet gehandicapt. Ik ben door mijn schizofrenie. nog nooit mijn werk kwijt geraakt.

Wat is nu het probleem? Kun je niet gewoon gaan werken? Ja dat kan ik wel. Maar ik wil muziek maken en videos en schrijven en creatief zijn. Waarom? Omdat dat mijn talenten zijn die ik van God gekregen heb.

Op een dag liep ik over straat. Ik was boos op Income Support. Zo heet de ziekte uitkering waar ik hier in Canada op sta. Omdat het systeem heel stom werkt. Ik wil niet op AISH maar AISH is 1600 CAD per maand en ik kan nog eens 1200 CAD bij verdienen. Met Income Support krijg ik 800 CAD maar ik kan maximaal 1000 CAD krijgen door wat te verken. Zodra ik meer dan 1600 CAD per maand verdien dan word het systeem afgesloten.

Probleem is dat ik alleen maar korte jobjes van een paar weken hier en daar vind. Zonder Income Support kost mijn medicatie mij iets van 200 CAD per maand.

Maar ik liep over straat. En ik dacht hier over na. En ik zei: Ik wil op God vertrouwen. Ik ga naar Income Support gaan en ik ga tegen hun zeggen: Ik heb jullie niet nodig ik heb God.

En toen keek ik voor mij en daar op straat lag 5 CAD. En dat een teken. Dit is ongeveer 1,5 jaar geleden gebeurd. Ik ben toen niet naar income support gegaan maar het is me wel altijd bijgebleven.


Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik papieren ingevuld voor AISH. Maar toch wou ik niet op AISH. Want ik heb eer gevoel. Ik zei tegen God: ik wil niet op AISH, waarom zorgt u niet voor Mij?

En God? God is goed en trouw.

Ik heb geen AISH meer nodig. En als ik mijn inkomen van deze maand doorgeef aan Income Support dan word ik er weer afgesmeten.

Wel ik kan tot 1000 CAD aan gift per jaar opgeven. Ik heb namelijk vandaag van een vreemde reddit op internet 3000 CAD gekregen.


Dat ziet er zo uit.

http://i.imgur.com/yHaDilAl.png

Ik heb die 1 Bitcoin Cash meteen naar mijn Electron Cash wallet gestuurd. Als je wilt weten hoe dat in zijn werk gaat dan kun je mijn video bekijken. Zie mijn vorige blog post.

Nu heb ik heb net naar nTrust gestuurd. De helft want dat is precies evenveel als ik van AISH zou krijgen.

Snappen jullie hem? Die 5 CAD op de straat was een token van God. Een soort van Initial Coin Offering. En ik heb ook het geschenk van geloof gekregen van God. Door dat geloof had ik zekerheid dat God zijn Woord zou houden.

En nu zie ik daar de vruchten van. Nu is mijn geloof verandert in zekerheid. Mijn cheque is gecast.

Ik ben Kain_niak. Kai en iaK zijn mijn headphones en ik ben n_n

En God is mijn God en God is Goed. En ik schaam mij niet.

Volgende: Gewonde Soldaat 15-01 Gewonde Soldaat
Volgende: Bitcoin Cash technolgie laten zien aan mijn Canadese voetbal vriend Franky 14-01 Bitcoin Cash technolgie laten zien aan mijn Canadese voetbal vriend Franky

Reacties


Door Tweakers user matroosoft, zondag 14 januari 2018 14:59

Mooi om te zien dat God voor je zorgt! Het geeft zo'n rust in je leven als je je geen zorgen hoeft te maken, ook al lijkt het in eerste instantie soms niet goed te gaan. Achteraf zorgt God toch voor een oplossing. Ik heb zelf ook talloze keren meegemaakt dat mensen die bijvoorbeeld geld nodig hadden, of iets anders, dat kregen via bijvoorbeeld giften. Soms het exacte bedrag zonder dat ze er ook maar iets tegen anderen over hadden gezegd. Maar niet alleen met geld, ook met zoveel andere dingen waar je je zorgen over zou kunnen maken. Dan is het heerlijk dat er Iemand is die voor je zorgt. En je liefheeft, je begrijpt en altijd naar je luistert. Ook als anderen dat niet doen. Ik snap niet dat mensen dat willen missen. :)


Door Tweakers user Beagon, maandag 15 januari 2018 10:54

8)7 Het woord dat je zoekt is "geluk" 8)7

[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 10:55]


Door Tweakers user jankebos, maandag 15 januari 2018 12:09

Dank je Matthijs voor je mooi getuigenis! We hebben ook altijd gezien dat God voor je zorgt en we zijn blij dat je je creativiteit gebruikt! Want je muziek is prachtig!
Dikke knuffel
mama

Door Tweakers user jankebos, maandag 15 januari 2018 12:30

ps super dat je mij meteen wilde bellen :)

Door Tweakers user B00st3r, maandag 15 januari 2018 15:44

Bcash is troep, meteen dumpen en omwisselen voor Bitcoin.

Daarnaast is 'god' een sprookje. Mensen die opgroeien in andere landen geloven in 'Allah', en anderen weer in 1 van de andere 1000 goden. Religie is een concept bedacht om mensen in toom te houden voordat er wetten waren. Logisch toch?

Door Tweakers user Kain_niaK, maandag 15 januari 2018 16:09

jankebos schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:09:
Dank je Matthijs voor je mooi getuigenis! We hebben ook altijd gezien dat God voor je zorgt en we zijn blij dat je je creativiteit gebruikt! Want je muziek is prachtig!
Dikke knuffel
mama
Dank je wel mama. Ik weet nu dat God van mij geniet dus er is nu heel erg veel druk weg en nu kan ik weer luisteren naar mensen.

Door Tweakers user Nature, maandag 15 januari 2018 18:56

Klinkt allemaal heel goed wat je zegt, ik heb alleen een vraag. Je bent erg creatief maar hoe sta je tegenover je medicatie, is het een strijd en heb je het idee dat je meer kan zonder medicatie? Ik hoor vaak van mensen die een creatief beroep hebben en ziek zijn dat zij het extra moeilijk hebben.

Door Tweakers user Kain_niaK, maandag 15 januari 2018 19:38

Ja het is lange tijd een strijd geweest met mijn medicatie omdat die medicatie met een aantal nadelen komt. God heeft al die nadelen langzaam maar zeker weg gehaald. Nu is het voor mij makkelijker om om mijn medicatie te blijven.

Ik ben nu weer mijn seroquel aan het opbouwen tot 400 mg per dag.

Door elmhil, maandag 15 januari 2018 21:49

Mooi verhaal matthijs,
ik wens je veel mooie muziek toe in je leven
en Gods zegen!

Door Tweakers user Kain_niaK, dinsdag 16 januari 2018 04:16

Dankje wel elmhil!

Door Tweakers user Drentenaar, dinsdag 16 januari 2018 10:31

-

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 10:37]


Door Tweakers user pennenlikker, dinsdag 16 januari 2018 10:51

Je moet 'god' niet bedanken, je moet je ouders en je familie bedanken. Ook moet je niet trots zijn op 'god' maar op jezelf met wat je bereikt hebt.

Niet alleen het christendom en zijn bijbehorende verhalen zijn al op honderden manieren ontkracht ook alle andere religies. Blijf het bijzonder vinden dat mensen een onzichtbare en denkbeeldige kracht nodig hebben om alles wat er in het leven gebeurd zin en uitleg te kunnen geven.

Door Tweakers user Laurensius88, dinsdag 16 januari 2018 13:10

Wat ik niet zo goed snap, is dat mensen hier die jongen zijn geluk onderuit willen halen door te zeggen dat religie een sprookje is en dat het allemaal bullshit is.
Als het hem helpt, laat hem en zijn geloof dan in zijn waarde.

Beetje ironisch maar toch: "Heb u naasten lief als uzelf" :)

Door Tweakers user maartend, dinsdag 16 januari 2018 16:18

Wat Laurensius88 zegt.

Zelf ben ik een atheist in alles en nog wat, voor mij is er geen higher being die over mijn schouder meekijkt (of het zou mijn meissie moeten zijn).
Maar als TS hier nou kracht uit put? Wat maakt dat uit? Hij is er gelukkig mee, un hem dat.
Hij houdt het heel erg bij zichzelf, ik zie nergens staan dat ik ook moet gaan geloven en zo niet het hele hel en verdoemenis verhaal (oftewel, hij stelt zich niet hoger dan ikzelf), dus laat hem.

Door Tweakers user maartend, dinsdag 16 januari 2018 16:22

Buiten het feit om dat hij zich knetter kwetsbaar op stelt. Waardoor het heel makkelijk is om op hem te schieten.

Door Tweakers user Nature, dinsdag 16 januari 2018 17:22

Kain_niaK schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:38:
Ja het is lange tijd een strijd geweest met mijn medicatie omdat die medicatie met een aantal nadelen komt. God heeft al die nadelen langzaam maar zeker weg gehaald. Nu is het voor mij makkelijker om om mijn medicatie te blijven.

Ik ben nu weer mijn seroquel aan het opbouwen tot 400 mg per dag.
Seroquel is een goed medicijn, beter dan Zyprexa (olanzepine) daar heb ik mensen erg dik van zien worden, ik hoor wel dat Seroquel met de onmiddellijke afgifte als je dat voor het slapen gaan neemt je eigenlijk overdag geen tot weinig nadelen hebt, de gereguleerde (XR) afgifte maakt je soms een beetje sloom, ligt er ook wel aan hoeveel je neemt denk ik. :)
pennenlikker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:51:
Je moet 'god' niet bedanken, je moet je ouders en je familie bedanken. Ook moet je niet trots zijn op 'god' maar op jezelf met wat je bereikt hebt.

Niet alleen het christendom en zijn bijbehorende verhalen zijn al op honderden manieren ontkracht ook alle andere religies. Blijf het bijzonder vinden dat mensen een onzichtbare en denkbeeldige kracht nodig hebben om alles wat er in het leven gebeurd zin en uitleg te kunnen geven.
Het maakt niet uit of het echt is of niet echt is, het is traditie. Het was goed genoeg voor zijn vader en zijn voorouders, in moeilijke tijden kan het een enorme steun zijn.
Bijv een ex-kgb agent vertelde dat in de goelag er mensen waren die zeiden: ''Als Stalin dit wist dan zou hij mij hieruit halen en ik ben altijd een goede communist geweest'' en zij waren vreselijk wanhopig en zij hadden het vreselijk.
Dan had je de gelovigen, zij waren berust en hadden vrede in hun hoofd, zij wisten dat dit soort dingen zouden gebeuren en waren erop voorbereid, zij hielden zich vast aan traditie hun voorouders en hun God.
Stalin was echt, communisme was echt en de partij was echt, toch hadden gelovigen het beter in de goelag. :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 17:55]


Door Tweakers user Samstorm10, woensdag 17 januari 2018 09:53

wat een sentimenteel kut-verhaal zeg

Door Tweakers user Ijsklont, woensdag 17 januari 2018 15:12

Samstorm10 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:53:
wat een sentimenteel kut-verhaal zeg
Ik ben zelf atheist, maar ik vind 'geloof' wel iets zeer moois. Ja het brengt veel haat (kijk maar eens naar jouw eigen nutteloze en niks toevoegende reactie) met zich mee, maar ook liefde.

Wat ik wil zeggen, is als jij geen respect kan tonen voor andermans verhaal (of geloof) dan moet jij vooral weg blijven uit deze community!

[Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 15:13]


Door Tweakers user Beunhaas91, donderdag 18 januari 2018 00:55

Kain_niaK schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:38:
Ja het is lange tijd een strijd geweest met mijn medicatie omdat die medicatie met een aantal nadelen komt. God heeft al die nadelen langzaam maar zeker weg gehaald. Nu is het voor mij makkelijker om om mijn medicatie te blijven.

Ik ben nu weer mijn seroquel aan het opbouwen tot 400 mg per dag.
God heeft je medicijnen gegeven. Geen idee waarom, maar God is goed. God is zˇ goed, dat iedereen gelijk is en even veel kansen in het leven krijgt. Echt, wat een super god!

Alsjeblieft, zeg. Volgens mij ben je best een pientere kerel, wordt eens wakker. Het is 2018. Dank U.


Door Tweakers user TehNeo, donderdag 18 januari 2018 09:05

Kain_niaK schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:38:
Ja het is lange tijd een strijd geweest met mijn medicatie omdat die medicatie met een aantal nadelen komt. God heeft al die nadelen langzaam maar zeker weg gehaald. Nu is het voor mij makkelijker om om mijn medicatie te blijven.

Ik ben nu weer mijn seroquel aan het opbouwen tot 400 mg per dag.
God heeft je bijwerkingen weggenomen?;
Het is aan te bevelen om eerst af te wachten (bij niet ernstige bijwerkingen) of u aan een bepaald medicijn moet wennen en of de bijwerkingen een tijdelijk verschijnsel zijn. Een redelijke periode hiervoor is twee weken. Als na twee weken de bijwerkingen onveranderd zijn of toenemen is het belangrijk contact op te nemen met here jezus, op 06 123 456 789 optie 3 (geloven wat je wilt geloven)

[Reactie gewijzigd op donderdag 18 januari 2018 09:06]


Door Tweakers user OverSoft, donderdag 18 januari 2018 09:25

Ijsklont schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:12:
[...]


Ik ben zelf atheist, maar ik vind 'geloof' wel iets zeer moois. Ja het brengt veel haat (kijk maar eens naar jouw eigen nutteloze en niks toevoegende reactie) met zich mee, maar ook liefde.

Wat ik wil zeggen, is als jij geen respect kan tonen voor andermans verhaal (of geloof) dan moet jij vooral weg blijven uit deze community!
Religie (of "geloof" zoals jij het noemt) brengt veel meer rotzooi en ruzie in de wereld dan "mooie dingen". Religie is een kop-in-het-zand mentaliteit, dingen niet WILLEN snappen en niet verder kijken dan je neus lang is.

Er is geen god, er is geen hemel, er is geen hel. Er is alleen NU en de enige die je verder kan helpen in het leven ben jezelf. Om maar achter een god te blijven schuilen is gewoon laf.

Door Tweakers user Tyr0s_Fre4k, donderdag 18 januari 2018 11:33

OverSoft schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:25:
[...]


Religie (of "geloof" zoals jij het noemt) brengt veel meer rotzooi en ruzie in de wereld dan "mooie dingen". Religie is een kop-in-het-zand mentaliteit, dingen niet WILLEN snappen en niet verder kijken dan je neus lang is.

Er is geen god, er is geen hemel, er is geen hel. Er is alleen NU en de enige die je verder kan helpen in het leven ben jezelf. Om maar achter een god te blijven schuilen is gewoon laf.
En wat wil je nu precies bereiken met je statement? Het geloof is iets waar Kain_niaK ontzettend veel kracht uit put ondanks zijn benarde situatie, en met hem vele personen in de geschiedenis. Wat wil je dat hij doet, zeggen: "Oh je hebt gelijk, dan geloof ik wel niet..."

Als ik de reacties zo lees komt de meeste haat/negativiteit uit de athe´stische hoek, en als ik eerlijk ben verkies ik dan Kain_niaK's vredige geloof boven het athe´sme wat hier ten toon gesteld wordt (uitgezonderd @ijsklont, respect voor je houding!)... je maakt het athe´sme niet bepaald aantrekkelijk op deze manier...

Door Tweakers user remsie, donderdag 18 januari 2018 13:28

Ik deel de overtuiging van Kain_niaK niet, maar een beetje respect is wel op z'n plaats voor iemand die zo zijn verhaal plaatst op z'n blog.

Wat zitten er een kansloze reacties tussen, reageer dan gewoon niet |:(

[Reactie gewijzigd op donderdag 18 januari 2018 13:29]


Door Tweakers user OverSoft, donderdag 18 januari 2018 14:11

Tyr0s_Fre4k schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:33:
[...]


En wat wil je nu precies bereiken met je statement? Het geloof is iets waar Kain_niaK ontzettend veel kracht uit put ondanks zijn benarde situatie, en met hem vele personen in de geschiedenis. Wat wil je dat hij doet, zeggen: "Oh je hebt gelijk, dan geloof ik wel niet..."

Als ik de reacties zo lees komt de meeste haat/negativiteit uit de athe´stische hoek, en als ik eerlijk ben verkies ik dan Kain_niaK's vredige geloof boven het athe´sme wat hier ten toon gesteld wordt (uitgezonderd @ijsklont, respect voor je houding!)... je maakt het athe´sme niet bepaald aantrekkelijk op deze manier...
Het kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen wat hij (of wie dan ook) zegt of gelooft. Ik reageerde ook niet zozeer op Kain, maar op ijsklont en het feit dat religie liefde zou brengen. Liefde zou veel beter tot zijn recht komen zonder sprookjes en de bakken haat die ze met zich meebrengen. (Als je denkt dat mijn reactie haat is, dan moet je dat vooral denken. Ik zie het meer als rationeel nadenken)

En rationele gedachten gang zorgt voor athe´sme, ik probeer niemand over te halen hoor, mensen die kunnen nadenken komen er toch wel bij uit.

En nee, ik heb ABSOLUUT geen respect voor geloof, net als dat mensen geen respect hebben voor andere mensen die op hun 30ste nog in de kerstman geloven. Geloof is iets wat niet meer nodig is met de huidige wetenschappelijk ontdekkingen en verklaringen. De middeleeuwse houding van ons land (maar ook vele andere landen) ten opzichte van kerken e.d. i.v.m. belastingen en vrijstellingen en "oogje toeknijpen" is gewoon belachelijk.

Door Tweakers user YourMom, donderdag 18 januari 2018 14:55

OverSoft schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:11:
[...]


Het kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen wat hij (of wie dan ook) zegt of gelooft. Ik reageerde ook niet zozeer op Kain, maar op ijsklont en het feit dat religie liefde zou brengen. Liefde zou veel beter tot zijn recht komen zonder sprookjes en de bakken haat die ze met zich meebrengen. (Als je denkt dat mijn reactie haat is, dan moet je dat vooral denken. Ik zie het meer als rationeel nadenken)

En rationele gedachten gang zorgt voor athe´sme, ik probeer niemand over te halen hoor, mensen die kunnen nadenken komen er toch wel bij uit.

En nee, ik heb ABSOLUUT geen respect voor geloof, net als dat mensen geen respect hebben voor andere mensen die op hun 30ste nog in de kerstman geloven. Geloof is iets wat niet meer nodig is met de huidige wetenschappelijk ontdekkingen en verklaringen. De middeleeuwse houding van ons land (maar ook vele andere landen) ten opzichte van kerken e.d. i.v.m. belastingen en vrijstellingen en "oogje toeknijpen" is gewoon belachelijk.
Haal je 'respect' en 'begrip' niet door elkaar? Welgemeende vraag als athe´st.

Ik heb er bvb. ook geen begrip voor dat een 30-jarige nog in de kerstman zou geloven maar als dat zijn geloof is dan zal ik dat wel respecteren. Zo sta ik ook t.o.v. geloof en gelovigen zolang ik merk dat zij datzelfde respect voor mij hebben.

Ik lees Kain_niaK's blog en ik val meteen over een paar zaken waartegen ik -soms hevig- zou kunnen protesteren. Zoals dat van liefde. De liefde voor mijn kind is weldegelijk Úchte liefde en geen smerige, vieze liefde zoals hij het noemt, ondanks het feit dat hij vindt dat alleen zijn god kan liefhebben. Maar als hij dat echt gelooft dan respecteer ik dat. Wil niet zeggen dat ik het ooit zal begrijpen.

Ik ben best akkoord met een aantal dingen die je hier zegt... Ik ben ook akkoord met diegenen die bepaalde athe´stische reacties opmerken die allesbehalve respectvol zijn.

Hoe wil je respect krijgen als je het niet kan/wil geven? (retorische vraag, slaat niet persoonlijk op jou of jouw reactie)

Door Tweakers user OverSoft, donderdag 18 januari 2018 15:01

EagleEye1290 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:55:
[...]


Haal je 'respect' en 'begrip' niet door elkaar? Welgemeende vraag als athe´st.
Wellicht, maar ze liggen ook in elkaars verlengde: ik snap niet waarom mensen nog steeds voor dit soort sprookjes vallen en kan daar dan geen respect voor opbrengen.

In mijn ogen hoef je zeker niet voor alles respect te hebben wat iemand gelooft. Waar trek je dan de lijn? Het voorbeeld wat je aanhaalt over het liefde voor je kind, iets basaals, iets wat iedereen met een normaal brein het volledig met je eens is, bestempelen als "vieze liefde" is ABSOLUUT geen respect waard, integendeel, ik bestempel je dan als idioot. Dat doe ik dan ook en daar zou ik geen woord van terug trekken.

Zou je ook respect voor een geloof hebben dat stelt dat het moorden en verkrachten van jonge meisjes goed is?

Door Tweakers user YourMom, donderdag 18 januari 2018 15:35

OverSoft schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:01:
[...]


Wellicht, maar ze liggen ook in elkaars verlengde: ik snap niet waarom mensen nog steeds voor dit soort sprookjes vallen en kan daar dan geen respect voor opbrengen.

In mijn ogen hoef je zeker niet voor alles respect te hebben wat iemand gelooft. Waar trek je dan de lijn? Het voorbeeld wat je aanhaalt over het liefde voor je kind, iets basaals, iets wat iedereen met een normaal brein het volledig met je eens is, bestempelen als "vieze liefde" is ABSOLUUT geen respect waard, integendeel, ik bestempel je dan als idioot. Dat doe ik dan ook en daar zou ik geen woord van terug trekken.

Zou je ook respect voor een geloof hebben dat stelt dat het moorden en verkrachten van jonge meisjes goed is?
Je hoeft idd. niet voor alles respect te hebben, respect is zeker niet onvoorwaardelijk.

Jouw voorbeeld is een perfect voorbeeld voor iets wat geen respect verdient, hetzelfde met Ólle geloofsovertuigingen die impliceren dat je anderen fysiek of psychisch onderwerpt. Dat slaat zowel op verkrachting als moorden, aanslagen plegen, anderen dwingen om zich te bekeren, dreigen met de hel als een kind niet doet wat je wil dat het doet etc etc...

En ik weet dat alle "mainsteam" religies zo zijn begonnen: "bekeren of anders..." maar ik weet even goed dat niet alle gelovigen even radicaal zijn. Dat weet ik omdat ik genoeg gelovigen kÚn, daarvoor hoef ik de blogschrijver niet te kennen.

Dat van die vieze liefde is idd. een moeilijke: ik weet niet of Kain_niaK kinderen heeft, ik denk het niet want moest dat wel zijn dan had hij hier misschien bij stilgestaan en het anders verwoord.

Ik vermoed dat hij het niet specifiek over de liefde voor een kind had maar eerder over de lijfelijke liefde tussen partners. Desondanks ben ik daar ook niet mee akkoord en kan je volgens mij best Úcht en onvoorwaardelijk liefhebben tussen partners maar ik neem het ook niet persoonlijk op omdat ik er niet van uit ga dat hij het slecht bedoelt.
Waarom: omdat ik hem niet ken en ik hem alleen kan beoordelen over wat hij hier schrijft en in wat ik lees, lees ik geen persoonlijke veroordelingen of terechtwijzingen maar algemene.

Iedereen die het leest heeft zelf de keuze om het persoonlijk en al-dan-niet kwalijk op te nemen of niet, ik verkies om uit te gaan van het goeie van de mens, ook al gelooft die compleet het tegenovergestelde als ik en zijn bepaalde zaken nogal ongelukkig verwoord.

Door Tweakers user YourMom, donderdag 18 januari 2018 16:05

...Stom dat je een blogpost niet kan wijzigen.

Soms is het goed om even bij je eigen woorden stil te staan en dat deed ik net. Ik spreek over onvoorwaardelijke liefde tussen partners maar dat is toch anders.

Het heeft misschien minder te maken met deze blog maar toch even vermelden dat de liefde voor mijn partner wel echt is maar toch niet onvoorwaardelijk. Niet dat er een contract werd opgemaakt ofzo maar ik kan genoeg situaties bedenken waardoor de liefde zou gedaan zijn.

...maar het maakt het i.m.o. nog steeds niet vies of smerig.

Door Tweakers user KopjeThee, vrijdag 19 januari 2018 07:24

Succes bij het vinden van een baan! Veel sterke met en plezier van je aandoening. En fijn dat je zoveel steun vindt in God.

Door Tweakers user Jelle Brolnir, vrijdag 19 januari 2018 07:31

Met alle respect voor je verhaal maar veel van wat je noemt is niemand anders dan jijzelf verantwoordelijke voor. Krijg altijd een beetje vieze smaak in mijn mond als god word beschreven alsof hij je onder schot houd. Top dat je je schizofrenie erkent, dat scheelt. Heb vertrouwen in jezelf, je doet alles zelf. Dat doet god niet voor je.

Door Tweakers user ybos, vrijdag 19 januari 2018 17:08

Zonder de hele discussie qua religie aan te slingeren, ik dacht serieus dat de toon zou omslaan en het begin als troll geschreven was :X

Door Tweakers user Flagg, vrijdag 19 januari 2018 19:11

Als een schizofreen al niet meer in een God mag geloven...als hij een goede dag heeft kan hij hem zelf zien en ermee praten als tie geluk heeft.

Als je niet schizofreen bent en toch in God gelooft.... Daar kan ik dan weer geen begrip voor opbrengen. :P

[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 19:11]


Door Tweakers user Pedje-san, zaterdag 20 januari 2018 10:30

Wat is dat tegenwoordig met (een groot deel) van de athe´sten en hun Jehova achtige manier van overbrengen van hun overtuiging? Leef en laat leven... Wat een gezeik zeg. :)

Door Tweakers user h4ze, zaterdag 20 januari 2018 22:38

Fijne vent die god, Heeft alles mooi en netjes verdeeld.
Heerlijk zo die warmte in je hart.


;)

Door Tweakers user __Pulse__, zondag 21 januari 2018 01:22

God, wat een domme blog....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier ÚÚn aanmaken.