Bitcoin prijs (en andere crypto ook) gaat BOEM is HO zeggen!

Door Kain_niaK op dinsdag 21 november 2017 07:37 - Reacties (17)
Categorie: Cryptografisch geld, Views: 13.719

DISCLAIMER: IK BEN NIET TEGEN BITCOIN, WEL TEGEN HET OPBLAZEN VAN DE PRIJS MET FRAUDE.

Even een TL;DR aan het begin, ga ik even op the cypher punk manier doen:

------------ -----------------------------------BEGIN TL;DR ------------------------------------
Een groot aantal Bitcoins en andere crypto worden gekocht met Tether, tether is in theory 1 op 1 gelinkt aan de USD, daarom heet het ook "tether" in de praktijk is het gebakken lucht, net zo lang tot er bewezen word dat er effectief genoeg euro's en dollars aanwezig zijn om elke tether uit te betalen.

Zeg maar een soort van euro maar dan zonder politie en met nog minder transparantie. De Koreanse en Japanse crypto exchanges accepteren geen Tether. Coinbase, Bitstamp, GDAX, Gemini ook niet. Kraken is de enige waar er effectief een garantie is dat je voor 1 tether ook een dollar krijgt. Kraken betaald je dus uit, net zoals Coinbase, Bitstamp, GDAX, Gemini en de Koreaanse en Japanse exchanges. Alle andere exchanges dus niet, of in ieder geval niet in westerse valuta.

Reken zelf maar uit wat dat betekend voor de prijs van Bitcoin en alle andere crypto als laten we zeggen 40% in de laatste 6 maanden gekocht is met geld dat misschien niet bestaat.
Kan er maar 1/4 fiat UIT van de fiat IN dan stort in ieder geval de huidige crypto markt met zo'n 80% in elkaar zodra teveel mensen fiat UIT willen. Logisch toch :o

-----------------------------------END TL;DR ------------------------------------

Ooit gehoord van het fenomeen bank run? Ooit grieken in lange rijen aan bank automaten gezien met een overbelast netwerk? Kortom: Bitcoin Drama 2.0 binnenkort te zien hier op Tweakers.net!
Want een bitcoin is dus alleen maar 8000 USD waard zolang je die 8000 USD niet effectief probeert uit te cashes. En daar komt nog bij dat het in ieder geval voor Bitcoin Core
(niet voor de andere crypto zoals Ethereum en Bitcoin Cash)
niet altijd evident is om allemaal tegelijk een transactie te doen, zoals het wegsluizen van coins van exchanges naar eigen wallets omdat het Bitcoin Core netwerk een capaciteit probleem (momenteel 32000 onbevestigde transacties) heeft door de kunstmatige 1 MB limiet. Een limiet die ironisch gezien streng bewaakt wordt om de financiŽle intresten van enkele grote bitcoin spelers te bewaken.

Dit interview met klokkenluider Bitfinexed on Off Chain with Jimmy Song brengt je meteen up to date.[/url] Het is wat slecht te verstaan maar als je dit kijkt dan heb je in ieder geval een idee van het geen wat je wist dat zou gaan komen.

En nou mag je stoppen met lezen, of doorgaan naar het lange saaie gedeelte.
MtGox was one party balloon, now there are 200 of them with a house tethered below them full of hodlers trying to fly to the moon.
Bitcoin is al een jaar of 4 een puinhoop. Het leek zo eenvoudig 4 jaar geleden. Een regeltje code veranderen, zodat de blocksize limiet iets hoger kan dan 1 MB. In het begin van de discussie daarover ging het er allemaal nogal aardig aan toe. Iedereen was het er min of meer mee eens dat een kleine verhoging van 1 MB naar 2 MB niet het einde van de wereld zou zijn. Maar zo een wijziging is lastig door te voeren want je moet alle software in een keer updaten. Zie het een beetje als het overschakelen van rijden aan de linkerkant van de weg naar rijden aan de rechterkant van de weg. Dat kun je niet glijdend invoeren, dan word het een puinhoop.
Dat was dus 4 jaar geleden. Toen zijn er allemaal voorstellen gekomen maar er is niks gebeurd.
Toen zijn er bitcoin developers van het eerste uur het afgebold.
Mike Hearn
en Gavin Andresen
Toen is het allemaal heel erg snel fout gegaan.
quote: Vinay Gupta in 2015
Untill the Bitcoin community is ready to admit it has political problems rather than technical problems, it is trapped
Bitcoin werd in hoog tempo politiek en zelfs religieus van aard. Toen begon de censuur. Op /r/bitcoin en op bitcointalk.org Elke poging om de blocksize te verhogen werd op die twee plaatsen onder de noemer: altcoin geplaats. In het begin was daar veel weerstand tegen. De beheerder van beide plaatsen, theymos, zei toen heel duidelijk: Als 90% hier het niet eens is met wat ik doe dan mag die 90% het ook afbollen. Toen is er een splitsing, zeg maar een vork (ha snap je hem) gekomen in de Bitcoin Community. Mensen zijn andere plaatsen gaan zoeken. Sindsdien zit Bitcoin politiek op slot.

Okay nu moeten we het over Bitfinex gaan hebben. Bitfinex is een soort van foreign exchange market maar dan met crypto currencies in plaats van euros en dollars. Alleen vind je daar normaal geen mensen die je vertellen dat de euro nep fiat en een scam en dat alleen de dollar echte fiat is. Die kom je dus wel tegen op /r/bitcoin en /r/btc want daar zijn ze in een troll oorlog terecht gekomen. Gigantisch shitshow. Maar goed verder met biftinex.
De eerste crypto exchange waar je aan margin traden kon doen wat bitcoinica. De source code daarvan vormde het begin voor Bitfinex. Eerst was Bitfinex alleen bitcoin en litecoin en toen zijn er meer en meer cryptos bij gekomen. Sommige kun je niet margin traden maar de meeste wel.
Maar Kain_niaK wat heeft dit allemaal met Bitcoin prijs (en andere crypto ook) gaat BOEM is HO zeggen?
Ah wel dat zal ik je vertellen.
De grote banken van deze wereld hebben het niet zo met Bitcoin en crypto. Da's logisch. Dat is zoals een dealer die drugs op jou turf komt dealen. Maar wat kunnen de grote banken daar dan aan doen? Nou ze kunnen het zo moeilijk maken voor grote crypto exchanges. Je kunt als persoon maar op twee manieren aan bitcoin komen. Je mijnt het of je koopt het. Bitcoin minen is heel erg duur, daar moet je al een behoorlijke hardware investering voor doen en technische gezien uiteraard een stuk meer werk dan gewoon bitcoins kopen. En dus voor 99,9% van de nieuwelingen word Bitcoin gekocht. Waarmee gekocht? Met euro's en dollars en andere fiat. En dus zijn de vertrouwde normale banken ook betrokken bij het bitcoin gebeuren. Die kunnen natuurlijk niet tegen hun klanten zeggen: hey jo, geen bitcoin kopen hoor! Wat ze wel kunnen is de huidige wetgeving qua het financieren van terroristen een beetje in hun voordeel gebruiken en de centrale punten waar Bitcoin gekocht word het zo moeilijk mogelijk maken.

En dat brengt ons terug bij Bitfinex. 7 maanden geleden is het voor Bitfinex onmogelijk geworden om nog zaken te doen met fiat banken. Wells Fargo is daar verantwoordelijk voor. Bitfinex is de grootste crypto exchange, ze doen ongeveer 20% van het volume van alle crypto die verhandelt word. Maar op ongereguleerde exchanges zegt volume geen ene drol, maar daar later meer over.
Hoe heeft Bitfinex dit grote probleem voor hun opgelost? Ze waren ook al een keer gehackt en 120 00 bitcoin kwijt. Bitfinex heeft dan maar hun eigen USD dollar gemaakt en die hebben ze Tether genoemd. Het idee was vrij orgineel. 1 USD = 1 Tether en we houden dat altijd gelijk.
Hoe werk dat dan? Wel als je bankrekeningen opeens geblokkeerd zijn als crypto exchanges hoe doen je dan uberhaupt nog iets?
Maar wacht, wat als Pietje 3 miljoen aan bitcoin wil verkopen en Bob wil 3 miljoen aan bitcoin kopen. Wat als Pietje en Bob gewoon onderling een banktransactie doen zonder dat Bitfinex er iets mee te maken heeft? Dat kunnen de grote banken moeilijk blokkeren toch?
En zo is Tether ontstaan. Tether is een systeem zodat grote klanten van Bitfinex toch gewoon onderling transacties in USD kunnen uitvoeren. Alleen dan niet in USD maar in Tether.
Is Tether een scam? Nou in het begin niet, het waren de grote banken die crypto exchanges min of meer dwongen om een beetje de louche figuur te gaan uithangen.
Wat is dan het probleem? Het probleem is dat die 1 tether = 1 USD in de praktijk momenteel gebakken lucht blijkt te zijn. Er is GEEN ENKELE VORM VAN TRANSPARANTIE.
Tether zegt gewoon: Hier is 30 miljoen tether, ja we hebben van iemand 30 miljoen dollar gekregen, geloof ons maar jongen wij liegen niet.
Dat is min of meer wat tether is geworden. Kan best goed bedoelt zijn maar is nu erg fout gelopen. Bankiers hebben nu eenmaal best wel wat macht en Bitfinex dacht natuurlijk niet dat ze nu na 7 maanden nog steeds volledig lost zitten van traditionele banken.
En toen is Tether gigantisch louche geworden omdat Bitfinex nu eenmaal geen kant op kan. Wanneer de prijs van Bitcoin naar beneden keldert is het gedaan met Bitfinex. MtGox heeft EXACT hetzelfde meegemaakt. Daarom dat de prijs toen van 200 naar 1000 gegaan is en nadat MtGox kassie weilie was is de prijs terug naar 200 gegaan en toen is de prijs weer op een realistisch tempo omgoog gegaan.
Hoe voorkom je een bank run? Simpel, zorg ervoor dat GELD IN altijd groter blijft dan GELD UIT.
Hoe doe je dat? Als de bitcoin prijs er snel stijgt wil iedereen bitcoins kopen want snel rijk worden is erg populair en niemand gaat ze vandaag voor 4000 euro verkopen wanneer ze die morgen ook voor 5000 euro kunnen verkopen. Het helpt ook als je leuke Bitcoin HODL meme en Bitcoin to the moon meme hebt die bij iedereen populair is.
Hoe hou je de bitcoin prijs hoog als exchange? Je koopt als exchange zelf een heleboel bitcoin op je eigen exchange. Dat is makkelijk te doen wanneer je de exchange bent want getalletjes euros en dollars zijn nu eenmaal NIET op een transparante ledger zoals de bitcoin blockchain te vinden.
Maar dat gaat toch fout wanneer klanten er achter komen dat ze geen euros en dollars op hun bankrekening kunnen krijgen omdat Bitfinex die niet heeft? Ja maar Bitfinex doet dat al 7 maanden dus niet meer, daarom dat het dus met tether gedaan word.
Dus bij ongeveer 80% van het verhandelde volume in crypto kun je dat niet omzetten in euros en dollars en naar bankrekeningen storen? Klopt helemaal! Zie je het opblazen van een bubbel?
Maar Kain_niaK ik snap nog steeds niet waar je het over hebt?
Tether is fractional banking voor crypto exchanges! Dat vinden al die exchanges helemaal top want dat is goed voor de commerce wanneer het verhandelt volume en de prijs omhoog gaat!

Op elke crypto exchange die tether accepteert is het dus goed mogelijk dat je bitcoin verkocht hebt voor geld dat niet bestaat. Dat is min of meer waar bankiers nou zou bank voor zijn. Een bank run. Daarom dat er grote centrale banken zijn die er voor zorgen dat er altijd genoeg douku is. En daarom dat Bitfinex er voor heeft gezorgt dat er bij al die exchanges die mee doen met tether genoeg tether is. En dat is natuurlijk gemakkelijk als je het zo maar te voorschijn kunt toveren.

Dus conclusie: De Bitcoin prijs is gigantisch opgeblazen door dat bitcoins het laatste jaar gekocht zijn geweest op verschillende exchanges met geld dat niet bestaat of in ieder geval niet gedekt is. En dat is inderdaad heel erg ironisch.

Het is heel simpel. Er is in het crypto ecosysteem geen goede flow van fiat in en fiat uit. Je kunt makkelijk euros en dollars gebruiken om bitcoin te kopen maar de andere kant op, bitcoin verkopen omdat weer euros en dollars op je rekening te krijgen is een stuk moeilijker. In Japan en Korea doen de banken een stuk minder moeilijk dan in het westen.

Wat gebeurd er met een systeem wanneer de druk aan een kant hoger is dan de druk aan de andere kant? Vroeg of laat blaast zo een systeem zich op. En dat is precies wat er gaat gebeuren in het bitcoin eco systeem.

Dit gaat effect hebben op de markt prijs van ELKE CRYPTO, en niet alleen Bitcoin. Dit komt omdat ongeveer 35% van het bitcoin volume verhandelt word op exchanges die tether accepteren alsof daar dollars tegen over staan, maar of dat zo is dat weet dus niemand behalve Bitfinex/Tether en 35% zonder fractional banking of met fractional banking is nog al een verschil. Immers als men op een exchange met tether een crypto koopt en die naar en exchange verstuurt waar met geen tether accepteert en dan met de ene crypto een andere crypto koopt is het volume van die crypto toch door tether beÔnvloed geweest.

Boven op de Koreaanse en Japanse crypto exhanges zijn er Coinbase, Bitstamp, GDAX, en Gemini die geen tether accepteren. Kraken is de enige die met tether werk en wel nog vlot toegang heeft tot Europese banken. De lijst gerangschikt bij volume in USD is:
coinone --> geen tether. In en uit van Koreanse of Japanse fiat.
doet ongeveer 45% van het volume van de afgelopen tijd.
Bitfinex --> alleen tether. Geen in en uit van fiat.
Doet ongeveer 20% van het volume.
Bithumb --> geen tether. In en uit van Koreanse of Japanse fiat.
Doet ongeveer 5,5% van het volume.
Bittrex --> alleen tether. Geen in en uit van fiat.
Doet ongeveer 4% van het volume
Poloniex --> alleen tether. Geen in en uit van fiat.
Doet ongeveer 3,9% van het volume.
Kraken --> Enige exchange waar je effectief tether uit en in en USD dollar in en uit kunt doen.
Doet ongeveer 3,3% van het volume.

Nu zitten we al aan 80% van het verhandelt volume waar praktisch gezien niet in euro's of dollars word uitbetaald! Wees voorzichtig en gok niet met geld dat je niet kunt veroorloven om kwijt te raken!

Volgende: #Gonzervatory Application 12-'17 #Gonzervatory Application
Volgende: Schaatsen + Canada + Drone = FUN 11-'17 Schaatsen + Canada + Drone = FUN

Reacties


Door Tweakers user vanaalten, dinsdag 21 november 2017 08:23

Ik gok dat je een vlaamse achtergrond hebt... 'afbollen' is voor mij een compleet onbekend woord.
Volgens vlaamsetaal.be:
afbollen, het ~ = weggaan

...enig idee wanneer die bubble gaat barsten?

Door Tweakers user Kain_niaK, dinsdag 21 november 2017 08:24

vanaalten schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:23:
Ik gok dat je een vlaamse achtergrond hebt... 'afbollen' is voor mij een compleet onbekend woord.
Volgens vlaamsetaal.be:
afbollen, het ~ = weggaan

...enig idee wanneer die bubble gaat barsten?
Noppe, ergens in de toekomst maar wanneer dat weet of controleert niemand.

Door Tweakers user Wallie, dinsdag 21 november 2017 08:26

Interessant verhaal, van Tether wist ik nog niet zo veel, ben benieuwd waar het heen gaat.

Door Tweakers user S0epkip, dinsdag 21 november 2017 09:12

Dikke FUD post wat mij betreft.

De market cap van USDT, waarvan volgens jou dus een deel lucht is (I can agree with that), is $673,786,987.
Hier blijft overigens na de 30 miljoen dollar "diefstal" nog $643,786,987 van over.

De total market cap is $239,432,595,864 en 24h volume $9,909,084,240.

Dat betekent dat Tether minder dan 0.3% van de cryptomarkt vertegenwoordigd.
Er wordt zelfs elke 24 uur 15 keer zoveel crypto verhandeld dan de totale waarde aan Tether in omloop.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 09:13]


Door Tweakers user Kain_niaK, dinsdag 21 november 2017 09:40

S0epkip schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:12:
Dikke FUD post wat mij betreft.

De market cap van USDT, waarvan volgens jou dus een deel lucht is (I can agree with that), is $673,786,987.
Hier blijft overigens na de 30 miljoen dollar "diefstal" nog $643,786,987 van over.

De total market cap is $239,432,595,864 en 24h volume $9,909,084,240.

Dat betekent dat Tether minder dan 0.3% van de cryptomarkt vertegenwoordigd.
Er wordt zelfs elke 24 uur 15 keer zoveel crypto verhandeld dan de totale waarde aan Tether in omloop.
Ten eerste kan iedereen volume opkrikken door met zichzelf te handelen over verschillende accounts en verschillende exchanges.

Ten tweede kan dat op bitfinex zelfs met een account.

Ten derde bij ongeveer 80% van dat volume is er geen EURO out of USD out mogelijk. Alleen Koreanse en Japanse fiat.

Ten vierde maakt Tether fractioneel banking binnen de crypto exchanges mogelijk. Wanneer ik met 8000 tether een bitcoin koop je en jij die bitcoin naar een andere exchange stuurt en daar vervolgens 10 BCH voorkopt en die persoon er weer ETH voor koopt en die ETH weer naar een andere exchange stuurt dan is dat een hoop volume dat allemaal veroorzaakt is door 8000 tether. Dat gaat allemaal goed tot mensen hun crypto proberen te verkopen voor echte euro's en dollars en die vervolgens op hun bankrekeninge proberen te krijgen. Dit lukt vervolgens niet omdat de exchanges die euros en dollars niet hebben. Dit is nu een klassiek gevalletje bank run.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 09:42]


Door Tweakers user S0epkip, dinsdag 21 november 2017 10:00

Kain_niaK schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:40:
[...]


Ten eerste kan iedereen volume opkrikken door met zichzelf te handelen over verschillende accounts en verschillende exchanges.

Ten tweede kan dat op bitfinex zelfs met een account.

Ten derde bij ongeveer 80% van dat volume is er geen EURO out of USD out mogelijk. Alleen Koreanse en Japanse fiat.

Ten vierde maakt Tether fractioneel banking binnen de crypto exchanges mogelijk. Wanneer ik met 8000 tether een bitcoin koop je en jij die bitcoin naar een andere exchange stuurt en daar vervolgens 10 BCH voorkopt en die persoon er weer ETH voor koopt en die ETH weer naar een andere exchange stuurt dan is dat een hoop volume dat allemaal veroorzaakt is door 8000 tether. Dat gaat allemaal goed tot mensen hun crypto proberen te verkopen voor echte euro's en dollars en die vervolgens op hun bankrekeninge proberen te krijgen. Dit lukt vervolgens niet omdat de exchanges die euros en dollars niet hebben. Dit is nu een klassiek gevalletje bank run.
Ik zie niet veel reden om de exchanges te gaan spekken met transaction fees over al dat soort "interne orders" (tenzij ze zelf een bot aan hebben gezet).

Door Tweakers user Kain_niaK, dinsdag 21 november 2017 10:04

S0epkip schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:00:
[...]


Ik zie niet veel reden om de exchanges te gaan spekken met transaction fees over al dat soort "interne orders" (tenzij ze zelf een bot aan hebben gezet).
Transaction fees betaal je op de meeste exchanges alleen maar wanneer je crypto funds de exchange verlaten. De fees die je per uitgevoerde order betaald zijn 0.025% of lager. Bij Bitfinex kost het momenteel ongeveer 2 dollar om een ETH withdrawl te doen terwijl je voor die 2 dollar wel iets van 200 interne transacties kunt uitvoeren als het al niet meer is, het hangt van het bedrag af. Om volume te stimuleren zijn die orders zo goed als gratis voor kleine spelers op Bitfinex. Ik kan het weten want ik day trade al jaren op Bitfinex.

Door Tweakers user S0epkip, dinsdag 21 november 2017 11:42

Kain_niaK schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:04:
[...]


Transaction fees betaal je op de meeste exchanges alleen maar wanneer je crypto funds de exchange verlaten. De fees die je per uitgevoerde order betaald zijn 0.025% of lager. Bij Bitfinex kost het momenteel ongeveer 2 dollar om een ETH withdrawl te doen terwijl je voor die 2 dollar wel iets van 200 interne transacties kunt uitvoeren als het al niet meer is, het hangt van het bedrag af. Om volume te stimuleren zijn die orders zo goed als gratis voor kleine spelers op Bitfinex. Ik kan het weten want ik day trade al jaren op Bitfinex.
Voor die twee dollar kun je netaan 1BTC aan volume genereren met 'interne transacties', het aantal transacties maakt natuurlijk geen bal uit. Nogmaals, onzin dus, niemand gaat dat zonder belang zitten doen.

Door Tweakers user Kain_niaK, dinsdag 21 november 2017 12:17

S0epkip schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:42:
[...]


Voor die twee dollar kun je netaan 1BTC aan volume genereren met 'interne transacties', het aantal transacties maakt natuurlijk geen bal uit. Nogmaals, onzin dus, niemand gaat dat zonder belang zitten doen.
Als een exchange een database heeft waarin staat dat ze hun klanten 100 dollars verschuldigt zijn maar de exchange weet dat het op hun bankrekening maar 50 dollars heeft staan dan is het in het belang van de exchange dat hun klanten daar niet achter komen en dat hun klanten er belang bij hebben om meer geld op de exchange te zetten dan er vanaf te halen. Hoe stimuleer je dit? Door de prijs kunstmatig hoog te houden en het volume ook. Dan is iedereen bang dat ze de nieuwe goudrush missen en wil iedereen geld op de exchange zetten. En niemand will vandaag voor 5000 euro uit cashen wanneer je 2 weken later ook voor 6000 euro kunt uitcashen.

We hebben exact hetzelfde gezien ten tijde van mgtox. Die kochten zelf bitcoin op om zo de prijs te laten stijgen en stijgen en stijgen zodat niemand er achter zou komen dat mtgox het verschuldigde geld niet meer had.

Door Tweakers user S0epkip, dinsdag 21 november 2017 13:11

Kain_niaK schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:17:
[...]

We hebben exact hetzelfde gezien ten tijde van mgtox. Die kochten zelf bitcoin op om zo de prijs te laten stijgen en stijgen en stijgen zodat niemand er achter zou komen dat mtgox het verschuldigde geld niet meer had.
Precies, met het grote verschil dat ze dat ZELF deden. En dat de totale markt toen veel kleiner was.

Dus, nogmaals, wil je hier nu beweren dat finex eigenhandig de BTC prijs van 600 naar 8000 heeft opgedreven? Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Door Tweakers user Richh, woensdag 22 november 2017 00:58

Bij het verhaal over het vergroten van de blocksize ben ik gestopt met lezen. Zo moeilijk is het niet om de blocksize aan te passen, het is totaal niet vergelijkbaar met het wisselen van rijbaan.
Het is gewoon een puur politiek spelletje. Meer niet.

En laten we nou niet doen alsof de momenteel 25k unconfirmed transactions een probleem zijn? Het gehele netwerk is zeer goed te gebruiken. De kosten zijn alleen wat hoger, maar is dat zo gek in een tijd dat 1 BTC 8000 dollar kost?
Is het nodig? Nee. Heeft BCH of ETH een beter systeem? Wat mij betreft wel. Maar zolang al het geld in BTC zit, zit de veiligheid juist in BTC. Dat heb je goed kunnen zien bij de marktmanipulatie die een week of 2 geleden plaats vond. En zie wat er nu gebeurd :)

Het hele verhaal over Tether is FUD. Jouw incentive hier is je BCH rekening denk ik zo, right?

Door Tweakers user OverSoft, woensdag 22 november 2017 12:33

Tether is verantwoordelijk voor 0.2% van het volume. Daarnaast is het overgrote deel van de exchanges gewoon solvable en is cash out in USD of EUR zeer eenvoudig en direct te regelen.

Ja, Tether maakt niet meteen duidelijk dat wat hun cash status is. Ze geven zelf aan voor iedere USDT 1 USD in de bank te hebben, maar in hoeverre dat klopt is natuurlijk een gok.

Maar die USDT's zijn simpelweg direct weer om te ruilen voor andere coins (naast BTC OOK ETH, BCH of welke andere crap er dan ook te koop is) en te versturen naar andere exchanges voor instant cash-out.

Ik (en velen met mij) zien niet in waarom dit een gigantisch probleem zou moeten zijn, een half miljard op een marketcap van 250 miljard+ is ECHT een non-issue.
Daarnaast is cashout ALTIJD mogelijk.

Misschien dat Bitfinex een probleem gaat krijgen, maar Bitcoin (en andere crypto) niet, daar is het inmiddels veel te gedecentraliseerd voor. Ten tijde van Mt Gox was dat eigenlijk de enige grote exchange, inmiddels zijn er vele andere.

De ondergang van BTC-e e.d. hebben ook niet gezorgd voor een krach, waarom zou Bitfinix dat wel ineens doen?

Zoals andere mensen al aangeven, gigantische FUD dit artikel en zoals je zelf ook kan zien geeft de markt er geen knoop om.

Door Tweakers user B00st3r, donderdag 23 november 2017 10:36

Ik denk dat het geen bubbel is. Het blijft speculeren, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Door Tweakers user GrooV, vrijdag 24 november 2017 01:53

Als ik 1BTC naar kraken stuur en laat uitbetalen hebben ze toch ook geen 8000 dollar voor mij op de balans staan? Dan gaat er ook -8000 van hun balans af, die ergens anders weer binnen moet komen (van de mensen die kopen).

Een groter probleem zijn alle mtgox btc's die de curator heeft, als die vrij komen en er wordt massaal uitbetaald stort de prijs echt in

[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 01:54]


Door Tweakers user Lapa, vrijdag 24 november 2017 20:57

B00st3r schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:36:
Ik denk dat het geen bubbel is. Het blijft speculeren, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Het blijft sowieso speculeren, maar je kan er zeker van zijn dat het een bubbel is. Misschien een bubbel die nooit knapt (ik denk van wel, al heb ik geen idee wanneer), misschien een heel stevige bubbel, misschien een heel fragiele, maar een bubbel is het toch zeker.

Als nu iedereen zijn bitcoin zou willen uitgeven aan dingen van daadwerkelijke waarde, zoals huizen, eten, whatever, denk je dan dat die 115 miljard euro aan marketcap er daadwerkelijk is? Dat wij met z'n allen daadwerkelijk voor 115 miljard aan spullen kunnen kopen? Terwijl (bijna) diezelfde hoeveelheid bitcoin een jaar geleden nog maar 10 miljard euro waard was? Waar is dan die 100 miljard euro aan waarde vandaan gekomen? Het is een opgeblazen prijs voor iets wat geen daadwerkelijke waarde vertegenwoordigd. Definitie van een bubbel.

Door Tweakers user LOTG, maandag 27 november 2017 09:16

@Lapa
Wat dan te denken van bitcoin cash. Ineens hebben mensen naast bitcoins ook nog een bitcoin cash. Waar komt dat geld ineens vandaan? Die hebben nooit Bitcoin cash gekocht maar komt ineens uit het niets.

En wat te denken van overheden die bitcoins in beslag hebben genomen, wat als die in eens alles gaan cashen. Dat word een groot drama.

Door Tweakers user OverSoft, maandag 27 november 2017 19:54

LOTG schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:16:
@Lapa
Wat dan te denken van bitcoin cash. Ineens hebben mensen naast bitcoins ook nog een bitcoin cash. Waar komt dat geld ineens vandaan? Die hebben nooit Bitcoin cash gekocht maar komt ineens uit het niets.

En wat te denken van overheden die bitcoins in beslag hebben genomen, wat als die in eens alles gaan cashen. Dat word een groot drama.
Marketcap is onzin. Het is de laatste verkoop vermenigvuldigd met de hoeveelheid muntjes. Daar moet je niet naar kijken.

Dat geld "is er niet ineens", dat is handel. Dat is exact hetzelfde bij een aandelen emissie. En Bitcoin Cash komt uit het niets, net zoals dat Bitcoin dat heeft gedaan, maar ook de Euro.

Maargoed, iedereen moet natuurlijk lekker weten waar ze in investeren. Fiat en aandelen kunnen net zo goed omvallen (zie Zimbabwe en Venezuela).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier ťťn aanmaken.