Waarom Ook Anti-Zionisten Hun Bronnen Moet Checken.

Door Kain_niaK op donderdag 4 september 2014 22:33 - Reacties (18)
Categorie: Controversieel, Views: 4.472

Anders gebeurt er dit:


http://i.imgur.com/umnHaG5l.jpghttp://i.imgur.com/Xs3AceFl.jpg


Kain_niaK, ik snap er niks van .... leg eens uit?

Nou, er is deze website en Anti-Zionistische groep die een tijdje geleden in het nieuws was en flink was social buzz heeft gemaakt.

Ook in Nederland zijn ze in het nieuws en op social media geweest want op die lijst stonden ook namen van Nederlanders. Toen ik dit nieuws en deze lijst tegen kwam op Reddit dacht ik; hmmm eens even kijken of die mensen allemaal wel echt bestaan. Op de website echter kon iedereen de lijst gewoon zelf ondertekenen met een naam en email adres en een regeltje tekst. Nou dat heb ik dus gedaan vanaf mein kampfy gmail adres alfredohilt@gmail.com.
Mijn verbazing was dan ook groot toen mijn troll zaterdag 23 august op een halve pagina advertentie in de New York Times stond. Hoe groot is die oplage eigenlijk? Grapje heeft ze zo'n 6000 dollar gekost.

Dit is wat ze noemen een troll met minimale moeite en maximaal effect.

En dat zal ze leren hun bronnen te checken .. het minste wat ze hadden kunnen doen was Alfredo Hilt een mailtje sturen met de vraag naar wat meer achtergrond informatie.

Alfredo Hilt, waarom komt die naam mij bekend voor?

PS: Als er iemand die krant (New York Times) heeft van zaterdag 23 augustus wil ik hem graag ergens bewaren voor wanneer ik kleinkinderen heb. Kijk jongen, opa was goed met anagrammen.

Volgende: PC MASTER RACE FUCK YEAH! 09-'14 PC MASTER RACE FUCK YEAH!
Volgende: Paft Dunk 08-'14 Paft Dunk

Reacties


Door Tweakers user eL_Jay, vrijdag 5 september 2014 09:40

Feit is wel dat een Nederlandse Holocaust overlevende (of was het nu iemand die joden hielp in de oorlog) zijn onderscheiding van de staat israel retour heeft gezonden vanwege de genocide in Gaza.
http://www.rtlnieuws.nl/n...sraelische-onderscheiding
Ik denk dat er dan ook significant veel holocaust-doden zich omdraaien in hun graf/as/hemel/oid voor het geslacht van hun nageslacht.

IMO zijn Zionisten de grootste wreedheid voor de wereld anno nu.
Hoewel ze qua absolute aantallen doden en brutaliteit gelukkig veel lager scoren dan een IS, is de motivatie om toch genocide te plegen in wat feitelijk een groot concentratie kamp is (gaza) zo verschrikkelijk ziek als je bekijkt wat er in de 2de wereldoorlog is gebeurd.

In plaats van zich in te zetten om dergelijke mensenrechtenschendingen te voorkomen, lijkt het haast of de Zionisten de Nazi's proberen te kopieren, daarbij zich verschuilend achter het leed dat hun voorouders is aangedaan.
Tel daarbij op dat Zionisten over het algemeen intelligent zijn (i.t.t. tot de achterlijke varkensstaartjes van IS) en je hebt IMO de wreedste organisatie van de laatste decennia.

Ikzelf zie IS meer als een niet ontwikkeld, dom beest dat zijn instict volgt. Zionisten daarentegen zijn hypocriete, berekende intellecten wiens wreedheden imo daardoor harder mogen worden aangerekend.

Overigens moeten aan dat intellect wel weer de nodige vraagtekens worden gezet gezien het feit dat zij hun eigen vorm van Sharia hebben onder de naam Beet Dien, die net zo ridicuul is voor een ontwikkeld mens als de moslim-tegenhanger.
Andere overeenkomst tussen beide extremisten is het feit dat een mensenleven dat niet tot hun sekte behoord volledig zonder waarde is.

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 5 september 2014 09:54

Kunnen we de politiek achterwege laten en mijn feliciteren voor het feit dat ik met 3 muisklikjes en twee regeltjes tekst een anagram van Adolf Hitler in de New York Times heb gekregen met een weekend oplage van 500 000 stuks. (waar allemaal Alfredo Hilt in staat)?

Door Tweakers user ChojinZ, vrijdag 5 september 2014 11:13

eL_Jay schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:40:
Feit is wel dat een Nederlandse Holocaust overlevende (of was het nu iemand die joden hielp in de oorlog) zijn onderscheiding van de staat israel retour heeft gezonden vanwege de genocide in Gaza.
http://www.rtlnieuws.nl/n...sraelische-onderscheiding
Ik denk dat er dan ook significant veel holocaust-doden zich omdraaien in hun graf/as/hemel/oid voor het geslacht van hun nageslacht.

IMO zijn Zionisten de grootste wreedheid voor de wereld anno nu.
Hoewel ze qua absolute aantallen doden en brutaliteit gelukkig veel lager scoren dan een IS, is de motivatie om toch genocide te plegen in wat feitelijk een groot concentratie kamp is (gaza) zo verschrikkelijk ziek als je bekijkt wat er in de 2de wereldoorlog is gebeurd.

In plaats van zich in te zetten om dergelijke mensenrechtenschendingen te voorkomen, lijkt het haast of de Zionisten de Nazi's proberen te kopieren, daarbij zich verschuilend achter het leed dat hun voorouders is aangedaan.
Tel daarbij op dat Zionisten over het algemeen intelligent zijn (i.t.t. tot de achterlijke varkensstaartjes van IS) en je hebt IMO de wreedste organisatie van de laatste decennia.

Ikzelf zie IS meer als een niet ontwikkeld, dom beest dat zijn instict volgt. Zionisten daarentegen zijn hypocriete, berekende intellecten wiens wreedheden imo daardoor harder mogen worden aangerekend.

Overigens moeten aan dat intellect wel weer de nodige vraagtekens worden gezet gezien het feit dat zij hun eigen vorm van Sharia hebben onder de naam Beet Dien, die net zo ridicuul is voor een ontwikkeld mens als de moslim-tegenhanger.
Andere overeenkomst tussen beide extremisten is het feit dat een mensenleven dat niet tot hun sekte behoord volledig zonder waarde is.
Dom stuk wat vooral gebasseerd op onderbuik gevoelens en vooroordelen. Geeft ook de indruk dat jij niet weet wat er in de rest van de wereld speelt.
Je betoog zit zo vol met fouten, vooroordelen en aannames dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen.

Joodse wreedheden erger dan die van ISIS?
ISIS een niet ontwikkeld dom beest?
Joden Hypocriet? Maar met geen woord spreken over dePalestijnenn gevluchte arabieren uit Egypte/Syrie?

Ken je uberhaubt wel de geschiedenis van de staat Israel?


Overigens ben ik niet Pro Israel. Integendeel zelfs. Wat zij doen keur ik zeker niet goed. Ik leg echter niet de schuld bij 1 partij. En dat doe jij in je betoog wel (althans, zo komt het wel over).

Door Tweakers user ChojinZ, vrijdag 5 september 2014 11:15

Kain_niaK schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:54:
Kunnen we de politiek achterwege laten en mijn feliciteren voor het feit dat ik met 3 muisklikjes en twee regeltjes tekst een anagram van Adolf Hitler in de New York Times heb gekregen met een weekend oplage van 500 000 stuks. (waar allemaal Alfredo Hilt in staat)?
Ow, en gefeliciteerd natuurlijk! Heb je ze het al gemeld?
Wel een flater hoor...

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 5 september 2014 11:23

Na, en het internet is er ook niet geinteresseerd in.
Dit topic op reddit had nogtans meer dan 3000 comments.

En de New York times heeft niks verkeerd gehad. Die Anti-Zionisten hebben voor 18 000 dollar advertentie ruimte gekocht en hun advertentie geplaatst. Nou, goed gebruik van je geld zou ik zeggen. Jammer dat ik het met 2 minuten trollwerk een beetje verzuurd heb. :P

Door Tweakers user RadioKies, vrijdag 5 september 2014 11:55

Kain,
Dacht dat je een statement probeerde te maken, maar na het lezen van jouw comments gaat het je met je blogpost er alleen om dat je een Hitler anagram erdoorheen hebt gekregen en baal je dat men (zoals Reddit) je niet erkend/genoeg aandacht geeft als "le übertroll" zijnde?
Dat zou jammer zijn.

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 5 september 2014 12:08

Klopt, is dat niet iets wat iedereen op internet af en toe wil? Wat aandacht?

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 5 september 2014 12:12

Statement maken en een raar gevoel dat een paar printers 100 000 keer een verzinsel van mij hebben afgedrukt. Voelt gek. Kan toch alle twee? Statement gaat geen effect hebben tot iemand het oppakt en verspreid toch? Wie leest er nu advertenties in de krant en dan ook nog eens 250 namen? Niemand. Maar die organisatie heeft wel heel veel buzz gemaakt. Nou, dan mogen ze nu voor schut gezet worden. Wat ze zeiden was al niet eerlijk maar ze hebben ook nog eens gelogen over al die mensen die hun petitie hebben getekend. En dus hebben ze slachtoffers van de holocaust misbruikt voor hun agenda. Mogen ze daar niet voor schut voor worden gezet? Als ze nu 5 overlevende of familie van hadden geïnterviewd en gevraagd wat ze van de de situatie in Gaza vonden had ik er geen probleem me gehad. Iedereen recht op zijn mening. Slachtoffers van de Nazi's hebben zeker nog wel iets te zeggen tegen over onze wereld. Maar toch niet op deze manier?

Door Tweakers user ZynL, vrijdag 5 september 2014 13:04

leuk..zo zie ja maar..

Door Tweakers user Helixes, vrijdag 5 september 2014 13:14

Kain_niaK schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:08:
Klopt, is dat niet iets wat iedereen op internet af en toe wil? Wat aandacht?
Het is bekend van psychoanalytici met nieuwe theorieën dat de theorieën die ze bedenken vooral betrekking hebben op zichzelf :p

Voor veel mensen - miljoenen, durf ik te zeggen - is het Zionistische vraagstuk een zeer primaire zaak. Eentje van leven en dood. Voortbestaan. Toekomst van je kinderen. Aan beide kanten van de muur, trouwens.

En dan is er een of andere Troglodiet uit de polder, die de behoefte voelt om zich te mengen in de discussie door zich voor te doen al onderdeel van een groep mensen die een mogelijk nog verschrikkelijker periode uit de historie hebben overleefd. Op een bijzonder verachtzame manier, trouwens. Voor "wat aandacht".

Ik snap best hoor, dat je af en toe je ego probeert te boosten door op deze manier het anonieme medium der anonieme media te misbruiken. Daar is allicht een plaats en een tijd voor en zo. Maar je op deze manier te mengen in een verschrikkelijke coagulatie van dood, verderf en ellende gaat ook mij een beetje ver.

En dan jezelf op je borst kloppen in een blog post, natuurlijk :Y)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 september 2014 13:16]


Door Tweakers user Helixes, vrijdag 5 september 2014 13:14

nvm

[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 september 2014 13:15]


Door Tweakers user Amanoo, vrijdag 5 september 2014 13:16

Ik vind het vooral mooi dat als de VS terroristje speelt je er geen haan over hoort kraaien. Enhanced interrogation (oftewel marteling), doodbombarderen van burgers met behulp van unmanned drones, maar je hoort er niemand over. Als Israël een keer een raketje de lucht in stuurt spreekt meteen iedereen moord en brand. Ze doen niets anders dan hun grote broer de VS hen heeft aangeleerd. Van dat hypocriete gedrag moet ik bijna nog harder walgen dan ik al van de VS deed.

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 5 september 2014 13:23

Helixes schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:14:
[...]


Het is bekend van psychoanalytici met nieuwe theorieën dat de theorieën die ze bedenken vooral betrekking hebben op zichzelf :p

Voor veel mensen - miljoenen, durf ik te zeggen - is het Zionistische vraagstuk een zeer primaire zaak. Eentje van leven en dood. Voortbestaan. Toekomst van je kinderen. Aan beide kanten van de muur, trouwens.

En dan is er een of andere Troglodiet uit de polder, die de behoefte voelt om zich te mengen in de discussie door zich voor te doen al onderdeel van een groep mensen die een mogelijk nog verschrikkelijker periode uit de historie hebben overleefd. Op een bijzonder verachtzame manier, trouwens. Voor "wat aandacht".

Ik snap best hoor, dat je af en toe je ego probeert te boosten door op deze manier het anonieme medium der anonieme media te misbruiken. Daar is allicht een plaats en een tijd voor en zo. Maar je op deze manier te mengen in een verschrikkelijke coagulatie van dood, verderf en ellende gaat ook mij een beetje ver.

En dan jezelf op je borst kloppen in een blog post, natuurlijk :Y)
Hoe kan ik hier nu aandacht voor vragen (dat antizionistische organisaties geen knip voor de neus waard zijn) zonder ook aandacht voor mijzelf te vragen? Kan wel net doen alsof iemand anders dit "geintje" heeft uitgehaald maar dan zou ik toch liegen? Of niet dan? Wat mijn intenties zijn? Nou een debat aanzwengelen in de hoop er nu eindelijk eens wat nuance komt.
Wat er in Gaza gebeurt af doen als een nieuwe holocaust of genocide gaat niemand daar helpen. Dit hele conflict is zo gigantisch politiek, religieus, en weet ik het wat allemaal beladen. Het eerste wat je moet doen om het op te lossen is eerlijk zijn. Wat werkt er nu beter om zo'n oneerlijke organisatie die de geschiedenis verdraaid aan te pakken dan ze voor schut te zetten? Volgende stap is die 350 man allemaal op te sporen en eens kijken of ze uberhaupt op de hoogte zijn dat hun namen gebruikt worden. En dan wil ik wel eens weten wat ze van het conflict vinden en of ze er ook maar iets van afweten buiten wat de main stream media of andere mensen hun hebben verteld.

"Hey mevrouw er worden ergens mensen vermoord zoals de Nazi's vroeger jou vader hebben vermoord. Daar bent u tegen toch? Hier tekenen dan"

Door takaar, vrijdag 5 september 2014 13:49

Tja, ik vind dat jezelf opgeven als een holocaust survivor 'voor de grap' ongeveer het laagste is wat je kan bedenken.
Wanneer je in de encyclopedie 'John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory' opzoekt mogen ze jouw naam ernaast zetten. Kan je ook best trots op zijn.

Door Tweakers user Kain_niaK, vrijdag 5 september 2014 13:53

takaar schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:49:
Tja, ik vind dat jezelf opgeven als een holocaust survivor 'voor de grap' ongeveer het laagste is wat je kan bedenken.
Wanneer je in de encyclopedie 'John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory' opzoekt mogen ze jouw naam ernaast zetten. Kan je ook best trots op zijn.
Descendant of survivor, niet survivor. En het was niet voor de grap, grapjas. Wanneer iets krom is dan hangt iemand er een rode vlag aan. Is die persoon meer fout dan iemand die de waarheid verdraaid?

Door Tweakers user Plofkotje, vrijdag 5 september 2014 15:48

Kain_niaK schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:54:
Kunnen we de politiek achterwege laten en mijn feliciteren voor het feit dat ik met 3 muisklikjes en twee regeltjes tekst een anagram van Adolf Hitler in de New York Times heb gekregen met een weekend oplage van 500 000 stuks. (waar allemaal Alfredo Hilt in staat)?
Nou nou... woehoe... Start even een Indiegogo en start een inzamelingsactie voor een standbeeld. Beetje ver gezocht dit..

Door Tweakers user Helixes, vrijdag 5 september 2014 16:28

Kain_niaK schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:23:
Hoe kan ik hier nu aandacht voor vragen (dat antizionistische organisaties geen knip voor de neus waard zijn) zonder ook aandacht voor mijzelf te vragen? Kan wel net doen alsof iemand anders dit "geintje" heeft uitgehaald maar dan zou ik toch liegen? Of niet dan? Wat mijn intenties zijn? Nou een debat aanzwengelen in de hoop er nu eindelijk eens wat nuance komt.
Meneer Kain_niaK, u draait. U draait en u bent niet eerlijk. Om maar eens een bekende neerlandse politicus aan te halen. Uit de vorige quote die ik gebruikte bleek nog dat je het deed voor "wat aandacht", niet waar? Maar enfin.

Dus nu begrijp ik dat je je toch politiek geëngageerd wou zijn in je actie. Uitstekend. Het is een interessant standpunt om te zoeken naar matiging, wanneer juist (extreem-)rechtse Zionistische elementen in Israël zelf worden aangehaald en bestreden, maar vooruit. Als je er een case voor wilt maken, dan nodig ik je van harte uit. Ik zie dit stuk meer als een petitie tegen de redactie van de NYT, die blijkbaar ruimte geeft aan een rasechte Zionist in de persoon van Elie Wiesel. Ook daartoe moet ruimte zijn.

Maar goed. Terug naar de kern van de zaak. Of deze anti-Zionisten hun feiten moeten controleren? Ik zie dat toch anders. Blijkbaar is er een initiatief ontstaan, waarbij steun is gezocht van mensen die deze advertentie kunnen en willen onderschrijven. Ik wil je er best op wijzen dat jij - noch je alter ego, trouwens - niet in de positie was te tekenen (althans, dat doe je hier voorkomen). Daarom vind ik dat deze stichting in goed vertrouwen mocht handelen.

Waar hebben ze volgens mij dan toch gefaald? Nou, ik zie niet zozeer die 350 mensen als bron, alswel het internet zelf. In de advertentie in de NYT is niet vermeld dat de steun (hoofdzakelijk) is verzameld op internet. Dat neemt automatisch het risico op false resultaten met zich me, zoals meervoudige ondertekening door eenzelfde persoon - of kortweg trolling van het soort dat jij ten toon hebt gespreid. Zeker, een gemiste kans voor IJAN.

Maar goed. Ik begrijp dat je een discussie aan wilt zwengelen ten aanzien van de Joods anti-Zionistische beweging. Of, in ieder geval, nuance. Denk je dat dat gelukt is, met dit anagram?

Door Tweakers user Bitage, zaterdag 6 september 2014 09:29

Helixes schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:28:
Of deze anti-Zionisten hun feiten moeten controleren? Ik zie dat toch anders.
Je moet altijd je feiten controleren, dus het vervolg van je verhaal klopt al van geen kant meer. Verder is het niet de taak van de NYT om de correctheid van de inhoud van een advert te controleren, dat is de taak van de adverteerder.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 september 2014 11:53]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.